2011-03-09, 09:11
Medlem
BlackSundays avatar
Hej!

Jag har en iphone 3gs, som jag skulle vilja använda som router till min stationära. Jag har nämligen fått låna grannens trådlsa bredband, och kan ta emot det på min iphone - och skulle nu vilja "vidarebefodra" det till min stationära.

Vanligtvis surfar jag via mitt abonnemang - via min iphone med USB-kabel - så mitt önskemål lär väl också fungera?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-09, 09:13
Medlem
n3xmillionaires avatar
Om den är jailbreakad, kan du ladda ner MyWi till den så ska det funka.
Citera
2011-03-09, 09:16
Medlem
BlackSundays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n3xmillionaire
Om den är jailbreakad, kan du ladda ner MyWi till den så ska det funka.

Den är ej jailbreakad. Jag kan tänka mig att jaila den, men åandra sidan delar väl MyWifi endast ut trådlöst nätverk.

Hade jag kunnat ta emot trå¨dlöstverk från min stationära hade jag ju inte haft något problem, jag måste alltså kabla mellan iphone till datorn - och jag vet inte om Mywi klarar det?
Citera
2011-03-09, 11:38
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday
Den är ej jailbreakad. Jag kan tänka mig att jaila den, men åandra sidan delar väl MyWifi endast ut trådlöst nätverk.

Hade jag kunnat ta emot trå¨dlöstverk från min stationära hade jag ju inte haft något problem, jag måste alltså kabla mellan iphone till datorn - och jag vet inte om Mywi klarar det?
Jo den klarar av med både bluetooth och kabel.
Citera
2011-03-09, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackSunday

Jag förstår inte vad problemet är? Du har en iPhone som du loggar in på grannens Wi-Fi med, sen anslutar du telefonen till datorn och delar ut telefonens uppkoppling via USB? Det fungerar ju idag, vad är det som inte fungerar egentligen?
Citera
2011-03-09, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneffs
Jag förstår inte vad problemet är? Du har en iPhone som du loggar in på grannens Wi-Fi med, sen anslutar du telefonen till datorn och delar ut telefonens uppkoppling via USB? Det fungerar ju idag, vad är det som inte fungerar egentligen?

Jag tror det är så att man kan dela ut iPhonens 3G-internet via Blåtand eller USB-kabel till en annan enhet, men inte om det handlar om ett WiFi som iPhonen är ansluten till. Kanske man tänker på så vis att ett WiFi redan är utdelat då det sänds ut fritt att ansluta till med andra enheter med eller utan lösen.

Dr Tinnitus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in