2004-09-08, 08:27
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

Jag kommer ihåg som det vora igår hur Manchester United säsongen 1998/99 lyckades vinna trippeln. Sista matchen i Premiere Leauge spelades mot Tottenham och vi vann väl med 3-2. Nästan alla Tottenham-supportrar hejade fram Man United för att Arsenal inte skulle få titeln. Och the FA Cup. Keane's sista match för säsongen och vi vinner med 2-1. Men det mest fantastiska för mig var ändå när trippeln blev komplett och hur vi vände 1-0 till 1-2 på någon minut. Den matchen mot Bayer München är den bästa matchen jag någonsin sett. Spänning från start. Men levde i hopp och förtvivlan. En riktigt skön kännsla när Sheringham styr in bollen på hörnan. Och ännu mer glädje när Solskjœr trycker upp bollen i nättaket. Mm, härliga minnen. Vad har ni för härliga minnen inom idrotten?

Obs! Jag kan ha fel i slutresultatet i Tottenham-matchen, men jag tror att jag är rätt ute där.
Citera
2004-09-08, 08:29
Medlem
Måste vara den där OS-finalen -94 när foppa gjorde mål

Nåt annat bra sportminne har jag inte
Citera
2004-09-08, 09:42
Medlem
Max Mavens avatar
Finns ett par minnen som man inte kommer glömma på bra lång tid, men det första som jag kom att tänka på när jag såg tråden. Det var Thomas Ravellis räddning på Rumäniens straff i fotbolls VM i USA 1994.
Citera
2004-09-08, 09:50
Medlem
Thomas Crowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Maven
Finns ett par minnen som man inte kommer glömma på bra lång tid, men det första som jag kom att tänka på när jag såg tråden. Det var Thomas Ravellis räddning på Bulgariens straff i fotbolls VM i USA 1994.
Det var mot Rumänien. Annars är den matchen nog mitt bästa sport minne.
Citera
2004-09-08, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max Maven
Finns ett par minnen som man inte kommer glömma på bra lång tid, men det första som jag kom att tänka på när jag såg tråden. Det var Thomas Ravellis räddning på Bulgariens straff i fotbolls VM i USA 1994.

Ja, det var underbart men det jag minns bäst är ändå när Djurgår'n tog sitt första SM-guld sen 1966.
Det står 1-0 och man är allmänt nervös och så får Bapupa (tror jag att det var, ej säker) bollen och dras i tröjan men lyckas ändå spela fram Babis som klackar förbi tre spelare och spelar in till Adde Johansson som bara inte kan missa.
Sen är det allmän feststämning nere i Borås och 10.000 fans firar.
Citera
2004-09-08, 13:35
Medlem
terreces avatar
Djurgårdens IF SM-guld 2002 i Borås. Med Babis tunnel på Stenman som grädde på moset. No contest!
Citera
2004-09-08, 14:08
Medlem
202walkers avatar
Djurgårdens IF SM-guld 2003 i Halmstad. Jag tyckte att det var starkt att upprepa den fina insatsen från 2002.
Citera
2004-09-08, 16:29
Medlem
tjohos avatar
82 och 87 UEFA-cupgulden.
Citera
2004-09-08, 16:29
Medlem
feldgraus avatar
Svårt att välja ett, så jag väljer flera i olika kategorier...

Landslagshockey: OS-guld 1994, foppas straff.
Svensk hockey: Frölundas SM-guld 2003 efter 4-0 i matcher mot FBK.

Landslagsfotboll: VM-brons 1994, Ravellis räddning i kvarten.
Svensk fotboll: IFK:s magiska säsong i Europa 94/95, med vinster mot Barcelona, Man Utd och två oavgjorda i CL-kvarten mot Bayern München.

OS: Trots att jag inte ens var född då, så får jag rysningar av bilderna på Berndt Johansson när han i ensam majestät cyklar i mål i OS 1976 i ett regnigt Montreal.

/feldgrau
Citera
2004-09-08, 17:39
Medlem
På plats på läktaren när Zlatan klackar in 1-1 mot Italen i Portugal i somras. Ahh, jag ryser fortfarande!
Citera
2004-09-08, 17:41
Medlem
agitators avatar
Fina stunder i TV-soffan var:
- J-O:s guld i Barcelona
- Straffdramatiken i Lillehammer
- Straffdramatiken mot Rumänien i fotbolls-VM
Citera
2004-09-08, 18:08
Medlem
Max Mavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Crown
Det var mot Rumänien. Annars är den matchen nog mitt bästa sport minne.
Du har så rätt så....skyller på att jag var morgontrött....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in