Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 20:54
Medlem
Ska göra mig av med äpplet och undrar hur fan man får bort mailkontot.
Har raderat servern och hela mailkontot men likförbannat när jag trycker på mailikonen så kommer min mailadress upp automagiskt. Därifrån kan man utan lösenord skapa konto och komma åt min mail.
Hur får jag bort skiten ?
Citera
2011-03-08, 20:56
Medlem
systems avatar
I Program / Verktygsprogram / Nyckelhanterare sparas alla dina gamla lösenord (som du valt ska sparas).

Rensa där.
Citera
2011-03-08, 20:57
Medlem
tzjs avatar
Mail/Inställningar/Konton

Markera kontot i det vänstra fönstret och klicka på minustecknet under.

Done and done.
Citera
2011-03-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Mail/Inställningar/Konton

Markera kontot i det vänstra fönstret och klicka på minustecknet under.

Done and done.

Har gjort det 14 gånger men ändå när jag öppnar mailikonen finns min adress där, får inte bort den.
Citera
2011-03-08, 21:05
Medlem
tzjs avatar
Gör om det, släng sedan plisten för mail och starta sedan om mail. Då skall det kontot vara dött för all evighet.

Plisten ligger här: /Users/username/Library/Preferences/com.apple.mail.plist
Citera
2011-03-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Gör om det, släng sedan plisten för mail och starta sedan om mail. Då skall det kontot vara dött för all evighet.

Plisten ligger här: /Users/username/Library/Preferences/com.apple.mail.plist

Fortfarande samma. Är väl bara installera om skiten. Kastar man bara i skivan och kör därifrån ?
Citera
2011-03-08, 21:57
Medlem
Om du ska sälja datorn så vill du nog skriva om hårddisken med nollor och sedan installera om OS'et.

Annars kan köparen, om han är datorvan, få tillbaka det mesta av dina filer, och lösenord.
Citera
2011-03-08, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av five.
Om du ska sälja datorn så vill du nog skriva om hårddisken med nollor och sedan installera om OS'et.

Annars kan köparen, om han är datorvan, få tillbaka det mesta av dina filer, och lösenord.

Är utan tvekan den sämsta på datorer på hela FB så det blir nog svårt.
Citera
2011-03-08, 22:07
Medlem
Som svar på din topic-fråga så kan du göra såhär:

Gå in på Systeminställningar > Konton

Gör ett nytt adminkonto

Logga in på det

Radera ditt gamla konto

Nu kommer din mail eller andra inställningar inte finnas kvar.
Citera
2011-03-09, 14:16
Medlem
Datorn i fråga är en Macbook Pro. Hur gör jag om jag vill återställa den som den var ur kartong ?
Ominstallera ? Trycker jag bara in skivan och kör därifrån ?
Citera
2011-03-09, 15:58
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistelkvist
Datorn i fråga är en Macbook Pro. Hur gör jag om jag vill återställa den som den var ur kartong ?
Ominstallera ? Trycker jag bara in skivan och kör därifrån ?

Nu kan jag börja gapa om Google eller Apple.com/support men jag känner mig snäll.

Stoppa i skivan, starta om din Mac och håll ner tangenten C tills du hör det sedvanliga ljudet.

Väl inne i installationen så trycker du bort den första rutan som kommer upp. Sen för du musen högst upp så du får fram menyraden och letar fram Disk Utility. Markera din hårddisk, ta bort den och skriv över den med nollor. När det är klart, stäng ner Disk Utility och fortsätt med installationen.
Citera
2011-03-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Nu kan jag börja gapa om Google eller Apple.com/support men jag känner mig snäll.

Stoppa i skivan, starta om din Mac och håll ner tangenten C tills du hör det sedvanliga ljudet.

Väl inne i installationen så trycker du bort den första rutan som kommer upp. Sen för du musen högst upp så du får fram menyraden och letar fram Disk Utility. Markera din hårddisk, ta bort den och skriv över den med nollor. När det är klart, stäng ner Disk Utility och fortsätt med installationen.

Tack så mycket. Det finns alltså redan program i datorn/skivan för att skriva över disken ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in