• 1
  • 2
2011-03-09, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marimbu
Exakt var ska man mäta? Midjan är väl över naveln.

Höften - över bäckenbenet? Eller menas det längre ned, över lårbenets hals? På den punkten är jag som bredas ivartfall då jag skulle mäta över rumpan...
Definiera tack.

Du mäter från bröstvårtorna ner till navelen. Dvs. från bröstets bredaste och ner till magens bredaste parti.
Citera
2011-03-09, 10:36
Medlem
oppositas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirris
Finns ju ingenting om höft/stuss som kille att hitta på internet. Men stuss är iaf över röven, medan jag antar att höft är där man naturligt har byxorna på sig.

Stuss = Höften, mät runt den bredaste delen på rumpan
Midja = smalaste delen på kroppen, typ strax under revbenen

http://data.fuskbugg.se/skalman02/Men_BodySize2_02.jpg
Citera
2011-03-09, 11:20
Medlem
Aha - höft = bredaste = över lårbenshalsen eller strax ovan den.
92 cm

Klädstorlekar ger inte hur stora vi är. Över rumpan ska INTE en byxa sitta tight. Klädmåttet över midjan är mer korrekt mått mot verkliga kroppsmåttet än höften.
Citera
2011-03-09, 15:58
Medlem
inkers avatar
mätte mig nu och blev 94 cm runt, och det är inte alls mycket, tvärt om som jag fattar då. antar att det ser stort ut för att jag är näst intill anorexi byggd men ska försöka biffa på mig på överkroppen och rygg, axlar mm för att jämna ut .

skulle va kul om fler skrev sina mått här så kanske man skulle kunna räkna ut medelmåttet på flahbackares höfter ? hahah
Citera
2011-03-09, 16:33
Medlem
TellA1000Liess avatar
Ja, det är väl förhållandet till kroppen i övrigt inte själva måttet i sig som är det intressanta. Ser att jag har bredare höfter än dig men har aldrig tyckt att jag har just breda höfter. Kan bero på de 115 cm runt axlarna som gör att det ser hyfsat normalt ut.
Senast redigerad av TellA1000Lies 2011-03-09 kl. 16:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in