2011-03-08, 16:44
Medlem
När jag högerklickar på en .avi-fil så gör jag klart att jag vill spela upp filen i ett annat mediaprogram än Quicktime. Programmet jag vill använda istället står som förval. Men när jag sen öppnar en annan avi-fil så startar den i Quicktime ändå. Vad är det macen inte förstår?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-08, 16:53
Medlem
Snöjs avatar
Högerklicka på filen -> välj Visa Info -> välj programmet du vill öppna filen med under "Öppna med:" -> klicka på "Ändra alla" -> done!
Citera
2011-03-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Högerklicka på filen -> välj Visa Info -> välj programmet du vill öppna filen med under "Öppna med:" -> klicka på "Ändra alla" -> done!

Tackar tackar!
Citera
2011-03-08, 17:24
Medlem
Beelzebobs avatar
Jag har också detta problem, fast jag vet att man manuellt kan gå in och välja vilket program som ska vara standard. Det är rätt jävligt att behöva göra så för varje nytt filformat, trots att jag valt att VLC ska hantera ALLA format förutom ljudfiler. Quicktime är Satans påfund.

Finns det något tillägg eller liknande som gör att man en gång för alla blockerar Quicktime från datorn, utan att ta bort själva programmet (för utan Quicktime fungerar inte iTunes)?
Citera
2011-03-08, 17:59
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Jag har också detta problem, fast jag vet att man manuellt kan gå in och välja vilket program som ska vara standard. Det är rätt jävligt att behöva göra så för varje nytt filformat, trots att jag valt att VLC ska hantera ALLA format förutom ljudfiler. Quicktime är Satans påfund.

Finns det något tillägg eller liknande som gör att man en gång för alla blockerar Quicktime från datorn, utan att ta bort själva programmet (för utan Quicktime fungerar inte iTunes)?
Fast så himla många olika videoformat finns det väl inte? Du behöver ju bara göra vad jag beskrev ovan en gång per format, sen är det ju klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in