• 4
  • 5
2011-06-01, 10:47
Medlem
pundarfans avatar
kan det varit coceliana eller hur det stavas ... eller nej säkert har han/hon/det tagit morfin/heroin och skyllt på hostmedicin... hoppas det anal-yseras så det får reda på exakt substans
Citera
2011-06-01, 10:54
Medlem
JakErEnSnelHests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BePositive
Hur kan h*n klaga på att körkortet drogs in? man sätter sig inte i en bil 4timmar efter man slutat dricka...

Och samtidigt tycka att "jag somnade bakom ratten" är en bra anledning att få behålla lappen... Bara det leder allt som oftast till att du åker på Vårdslöshet i trafik, även utan alkoholinblandning.
Citera
2011-06-01, 11:06
Medlem
40 ml cocillana är ju ingenting man blir berusad av. Det är bara ren hostdämpande dos. Nej, det var pga alkoholen h*n körde vingligt
Citera
2011-06-01, 12:12
Avstängd
Timeouts avatar
Jag skulle aldrig sätta mig bakom en ratt efter att ha tagit den hostmedicinen.
Människor reagerar olika på den och jag blir fullständigt mossig i roten.
Skulle inte ens tänka tanken på att blanda den med ens lite alkohol

Från Fass http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...?SpecID=053108

Trafik och riskfyllt arbete
Vid behandling med Cocillana-Etyfin kan reaktionsförmågan nedsättas. Detta bör beaktas då skärpt uppmärksamhet krävs, t ex vid bilkörning. Du är själv ansvarig för att bedöma om du är i kondition att framföra motorfordon eller utföra riskfyllda arbeten. En av faktorerna som kan påverka din förmåga i dessa avseenden är användning av läkemedel på grund av dess effekter och/eller biverkningar. Läs därför all information i denna bipacksedel för vägledning. Diskutera med din läkare eller apotekspersonal om du är osäker.

Vad ska du undvika när du använder detta läkemedel?
Alkohol. Cocillana-Etyfin i kombination med alkohol kan göra så att du får nedsatt andningsförmåga.

Det sista stämmer verkligen... även utan intag av alkohol.
Jag vågar inte ta den igen efter den gången sjukvårdsupplysningen ville skicka en ambulans för jag snedreagerade totalt på den och fick hjärtrusning, kallsvett, skakningar och tappade andningstakten. Jäkligt obehagligt kan jag lova!
Kan bara tänka mig hur jag hade mått om jag hade blandat den med alkohol också
Citera
2011-06-01, 12:43
Medlem
ett kadavers avatar
Skulle det vara en förmildrande omständighet att artisten somnat vid ratten? Somnat efter att ha druckit och tagit preparat som påverkar vakenheten? Borde blivit både rattfylla och vårdslöshet i trafik för detta.

Kommer att tänka på den här händelsen

Synd för artisten att reglerna ändrats sedan dess!
Senast redigerad av ett kadaver 2011-06-01 kl. 12:48.
Citera
2011-06-01, 13:00
Medlem
catos avatar
Vem är det?
Citera
2011-06-01, 15:12
Medlem
langaocbs avatar
https://www.flashback.org/t1479594
Det handlar väl om samma?
Citera
2011-06-01, 16:08
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Det sista stämmer verkligen... även utan intag av alkohol.
Jag vågar inte ta den igen efter den gången sjukvårdsupplysningen ville skicka en ambulans för jag snedreagerade totalt på den och fick hjärtrusning, kallsvett, skakningar och tappade andningstakten. Jäkligt obehagligt kan jag lova!
Kan bara tänka mig hur jag hade mått om jag hade blandat den med alkohol också

Själv har jag flera gånger medvetet överdoserat denna hostmedicin i jakten på ett rus men aldrig fått någon effekt, så det är nog väldigt individuellt hur påverkad man blir.

Det jag undrar är varför de inte skriver ut namnet om nu artisten är dömd? För övrigt måste vi ha i åtanke att det räcker med att ha kompat någon cover-artist på den lokala sportbaren för att vara en "känd artist" enligt Aftonbladet.
Senast redigerad av Gambia 2011-06-01 kl. 16:11.
Citera
2011-06-01, 19:35
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
https://www.flashback.org/t1479594
Det handlar väl om samma?
Japp, men nu är han dömd så det går utmärkt att sammanfoga trådarna.

/Mod
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in