2011-03-08, 13:33
Medlem
jumpcuts avatar
När man är inne på Flashback så baseras senast lästa inlägg på när man sist var inloggad, oavsett om man läst tråden eller inte. Jag tycker att det är lite irriterande, för om man inte har lust att gå igenom alla trådar man läser varje gång man loggar in så måste man försöka hålla koll på det och leta upp rätt inlägg själv.

På ett annat vBulletin-forum jag är medlem på så baseras senast lästa inlägg på när man senast besökte just den specifika tråden.

Finns det någon anledning till varför Flashback valt att göra som ni gjort, och skulle det kunna tänkas finnas ett stöd för det andra sättet? Eller finns det möjlighet att som användare ändra bara sina egna inställningar rörande det?
Citera
2011-03-11, 10:46
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
När man är inne på Flashback så baseras senast lästa inlägg på när man sist var inloggad, oavsett om man läst tråden eller inte. Jag tycker att det är lite irriterande, för om man inte har lust att gå igenom alla trådar man läser varje gång man loggar in så måste man försöka hålla koll på det och leta upp rätt inlägg själv.

På ett annat vBulletin-forum jag är medlem på så baseras senast lästa inlägg på när man senast besökte just den specifika tråden.

Vet du hur det verkar om man rensar cookies, påverkar det den historiken?
Samt fungerar funktionen oavsett vilken dator du loggar in på?

Citat:
Eller finns det möjlighet att som användare ändra bara sina egna inställningar rörande det?

Någon sådan inställning finns inte.
Citera
2011-03-11, 18:59
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vet du hur det verkar om man rensar cookies, påverkar det den historiken?
Samt fungerar funktionen oavsett vilken dator du loggar in på?
Det fungerar oavsett vilken dator jag loggar in på, och har jag läst inlägg utan att vara inloggad så påverkar inte det (vilket det gör på Flashback). Rensande av cookies har jag inte testat, men med tanke på de två första är det antagligen ingen förändring.

vBulletin 4.0.6 om det spelar någon roll...
Citera
2011-09-04, 16:34
Medlem
Citat:

Finns det någon anledning till varför Flashback valt att göra som ni gjort, och skulle det kunna tänkas finnas ett stöd för det andra sättet? Eller finns det möjlighet att som användare ändra bara sina egna inställningar rörande det?

Sry för dump men tänkte faktiskt precis föreslå exakt samma förslag. Tycker det är väldigt jobbigt att man kommer till sista inlägget efter senaste inloggningen istället för verkligen senast lästa inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in