2012-03-31, 20:48
Medlem
Ostrobothnias avatar
Sparatcus-serien kan nog helt klart det här med köttiga avslutningar. Sett till hela säsongen ett av det bättre avsnitten fast lite väl sentimentalt ställvis. Känns nästan som man borde se om avsnittet för att hinna insupa alla nyanser av le grande finale.

Undrar hur dom nu lägger upp 3e säsongen, länkarna tillbaka till första säsongen börjar ju vara bortsopade.
Citera
2012-03-31, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Question2
Blir galen! varenda länk är ju trasig på sidereel. Jag har installerat alla möjliga plug-ins med det hjälper inte alls. Skulle någon kunna länka till ett fungerande avsnitt av episod 6
Sluta vara en 90-talist som ska streama allting. Ladda hem, lagra på hdn, och se i hd kvalité istället
Senast redigerad av NirvanA 2012-03-31 kl. 21:13.
Citera
2012-03-31, 21:34
Medlem
Jag är ju spartacus gurun nummer 1. Sätter mina gissningar på pricken varje gång.

Älskade slutet och som vissa tycker jag de är tråkigt Ashur inte fick vara kvar antar att de tycker han tar för mycket plats för att vara värd att finnas kvar. Samtidigt var ju i princip värdet i att ha Ashur hans lilla armé annars hade han inte mycket att lägga på bordet för den han skulle bli hund till efter Glaber och tror ingen hade accepterat hans armé och egpytiern var ju tvungen att dö för ingen annan var värdig nog att ta negerns liv, rip.

För att förklara delen där Lucretia inte valde att ta barnet uppfostra det var ju att hon fortfarande hade psykos eller något, riktigt rubbad och tänkte ta med barnet till himmelen för hennes man Batiatus alltid ville ha en son och nu äntligen kunde hon ge honom en.
Citera
2012-03-31, 22:10
Medlem
CristDaFists avatar
Var det säsong avslut nu eller? F.ö grymt avsnitt.

Läs inte om ni inte har sett senaste avsnittet.

Citera
2012-03-31, 22:46
Medlem
TaxMonkeys avatar
Denna serien har utvecklats otroligt. Piloten till första säsongen var bland det värsta jag sett i TV-väg, så väldigt förvånande att de lyckas lyfta det så. Slutet på både säsong 1 och 2 har hållit HBO-kvalitet.

Synd att negern dog bara, han var min favoritkaraktär. I verkligheten hade romarna 3000 soldater vid detta slag, och gladiatorarmén var betydligt större (åtminstone 1000 pers). Men man får väl se de riktigt stora arméerna i nästa säsong antar jag, när det blir ett fullskaligt krig.

Kinematografin var väldigt välutvecklad i detta avsnittet, särskilt mot de sista 10 minuterna när slaget i templet varvades med bilderna från födseln och självmordet i huset. Riktigt fint.
Citera
2012-03-31, 22:53
Medlem
WSEs avatar
Använd dom samma onödigt högtravande språk i tidigare säsonger? Det börjar bli irriterande och deras skogsutflykt pågår i all evighet
Citera
2012-03-31, 22:56
Medlem
sjpatriks avatar
Jag blev helt paff när Lucretia tog sitt liv medan hon höll Illythias son i famnen. Jag förstod i slutet av första säsongen att hon som barnlös var full av sorg, men att hon skulle göra något så radikalt som att skära ut barnet och sedan hoppa... Finner inga ord..

Hon kanske visste eller förstod att Illythia tänkte knuffa ner henne från balkongen? Några funderingar angående detta? Hon kanske inte fann någon mening att leva vidare efter Ashurs död?

Nästa säsong kommer att bli spännande! Detta läste jag på IMDB hemsida:

Källa: http://community.starz.com/t5/Sparta...of/td-p/237466
Senast redigerad av sjpatrik 2012-03-31 kl. 23:12.
Citera
2012-04-01, 00:13
Medlem
NirvanAs avatar
Dog Illythia också? För visst skar hon ut ungen med kniven va och således borde hon blöda till döds?
Citera
2012-04-01, 00:29
Medlem
Markiemarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Dog Illythia också? För visst skar hon ut ungen med kniven va och således borde hon blöda till döds?

Hon förblödde, ja.

http://tvline.com/2012/03/30/spartac...oilers-deaths/

Senast redigerad av Markiemark 2012-04-01 kl. 00:31.
Citera
2012-04-01, 00:46
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markiemark
Hon förblödde, ja.

http://tvline.com/2012/03/30/spartac...oilers-deaths/

Naevia som karaktär är inte "sämst". Det är den nya skådespelaren som är rentav äcklig.
Citera
2012-04-01, 00:48
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Naevia som karaktär är inte "sämst". Det är den nya skådespelaren som är rentav äcklig.
Hon är ju inte ens snygg, jag förstår inte hur castingen tänkte där, alla sådana karaktärer måste ju vara sexiga, det är ju deras viktigaste egenskap.
Citera
2012-04-01, 00:59
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hon är ju inte ens snygg, jag förstår inte hur castingen tänkte där, alla sådana karaktärer måste ju vara sexiga, det är ju deras viktigaste egenskap.
Ja, det med, även om jag personligen skulle använda ordet "söt" vilket är synonymt med det oskuldsfulla som den förre Naevia avspeglade.

Hon valde att filma i New York eller någonting liknande så de var tvungna att casta en annan ... men visst fan i helvete gjorde de fel casting. Hon var Crixus anledning till att gå emot allting han slogs och blödde för; hon blev hans nya sak att slå och blöda för, men den historien blev fullkomligt ointressant när den saknar fundamental karisma för att hålla den levande.

Säsong 2 var en av de största besvikelser jag har upplevt sedan jag började följa tv-serier. Hela säsongen känns som ett enda långt filler-avsnitt, vilket också är anledningen till att jag tror att säsong 3 kommer att bli mycket bättre; säsong 2 känns som en vi-måste-få-början-överstökad grej. När Crassus och Caesar jagar dem från den ena änden till den andra; när Spartacus bygger sin armé; när Gannicus, Crixus och Agron blir generaler, då, ta mig fan, kan det inte bli dåligt.

Fan ta dem om de misslyckas med porträttet av Caesar, även om jag förstår att Crassus får en större roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in