2011-03-08, 09:58
Medlem
endymions avatar
Köpte en 3gs via blocket som var/är låst till telia så jag skulle jailbreaka den osv för att kunna använda comviq till den. Jailbreaket fick error och jag skulle återställa den i itunes. Redan när den kopplats i och itenus hittar den så kommer det upp en ruta med att en "skadad" iphone har hittats och behöver återställas för att fungera korrekt. Den kommer till "iphone förbereds för återställning" för att sedan få ett fint error meddelande.

Någon som vet något?
Citera
2011-03-08, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Köpte en 3gs via blocket som var/är låst till telia så jag skulle jailbreaka den osv för att kunna använda comviq till den. Jailbreaket fick error och jag skulle återställa den i itunes. Redan när den kopplats i och itenus hittar den så kommer det upp en ruta med att en "skadad" iphone har hittats och behöver återställas för att fungera korrekt. Den kommer till "iphone förbereds för återställning" för att sedan få ett fint error meddelande.

Någon som vet något?

Sök efter ditt error meddelande, brukar vara något med 1014 eller nått liknande, man brukar alltid få upp en lösning. Men när du väl återställer iPhonen så tror jag att det blir svårt att jailbreaka den. Ligger den i dfu-läge? Vet du vilken fw det är?
Citera
2011-03-08, 11:38
Medlem
dfu läge löser ditt problem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här