"0.04. Korspostning är förbjudet."
Det händer ju till och från att folk registrerar användare enbart för att sprida skit, bloggar, youtube-klipp osv osv. Kan tillägga nyligen att jag såg en användare spamma i diverse trådar om något klipp där kissie sjunger, helt off topic givetvis och på helt olika ämnen.
Så som jag har förstått det så måste en admin se att den här medlemmen spammar, eller få in en rapport om att en viss medlem spammar skit lite överallt.
Är det kanske möjligt att istället koda forumet så att inlägg som ser likadana ut inte kan postas flera gånger efter varandra?
Sannolikheten för att en medlem skall skriva ett exakt likadant inlägg i flera trådar på kort tid är ju minimal, skrivs en http-länk av samma medlem mer än 2-3 gånger under någon minut bör kontot frysas tills en moderator har inspekterat vad det är som sker och kan då bestämma sig för om medlemmen ska ha en varning eller inte.
Är det här möjligt så ser jag bara en nackdel, människor med uppsåt att sprida skit reggar flera medlemmar för att sprida skiten, men det går kanske kontrollera via vilket IP inläggen kommer ifrån? Jag är själv inte programmeringsvan så jag vet inte hur pass mycket man kan anpassa forumet.
Hoppas ni finner det som en intressant och möjlig lösning!
Jag har sökt i forumet men hittade inget relevant tyvärr.