Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
En mobiloperatör tjänar inte på att ha missnöjda kunder.
En mobiloperatör tjänar inte på att få mobiltelefoner i retur.
En mobiloperatör tjänar inte på att kreditera felaktigt pålagda tjänster eller anslutningsavgift.
En mobiloperatör tjänar inte på att göra kontantutbetalningar.
Nä, det är sant. Det är därför jag har ett 3 mobilt bredbandsmodem med kontantkort liggande här hemma. Totalt missnöjd med bemötandet. Varför ska man då använda det?
Citat:
När jag jobbade på kundservice skulle vi alltid tro på kunden när det gällde tjänster som kunden påstod att säljaren inte informerat om, fördes statistik på allt och utvärderades tillsammans med säljaren med jämna mellanrum.
Förklara för mig varför jag då fick åka totalt sex mil extra till butik för att modemet var paj när jag fick det och de inte kunde byta ut det första gången jag var där dagen efter. Fick jag någon ersättning för dessa sex extra mil? Nä...
När det senare skulle fyllas på en gång så fungerade inte deras webtjänst så den dagspåfyllningen som gjordes försvann ut i cyberrymden. De kunde se att den var gjord men inte sjutton fick jag surfa det dygnet och inte heller fick jag extra dygn när jag sedan fyllde på med vecka.
Citat:
Säljarna på 3 hade fast lön + provision, vet att telenor också hade det, osäker på telia och tele2 men det skulle inte förvåna mig. Alla anställda har kollektiv avtal.
Säljare på 3 har en fast lön på ca 12.000 kr. Provision får man ut först efter ett visst antal sålda, du får inte provision från första säljet.
De har ingen som helst koll på arbetstider. 30 dagars arbete i sträck, dagar från 9 på förmiddagen till 22 på kvällen är inte ovanligt.
Teamledare som ifrågasätter ifall det verkligen är just detta en säljare vill arbeta med efter ett par dagars dålig försäljning är inget ovanligt.