Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-03-08, 19:31
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Gör vad du känner för och skit i resten, gå på instinkt och magkänsla och applicera logiken efteråt.

Om du vid något tillfälle känner för att krossa någon snubbes argument i någon politisk fråga gör det, känner du för att dra ut och campa gör det, känner du inte för att måla om din kompis hus medan han drar på dejt så gör inte det...
Citera
2011-03-10, 01:28
Medlem
MrJackssons avatar
Jag tackar härmed Eder för Eder svar, ty de är lästa, men icke desto mindre står de obesvarade. Låt mig förtälja varför.

Det grundar sig icke i otacksamhet, ty jag glädjer mig över positiv och hjälpsam respons, men jag blir trötter (är det ett gammalt svenskt ord?) fort på ting och saker, och ...

Jag ger upp.

Jag tröttnar fort på saker och ting och trådar inkluderas i det. Jag har dock inte vikit av från min vilja att finna en ny livsfilosofi, men det ligger inte i "yes man"-kulturen, utan jag tror att mitt svar är någonting så pass simpelt som att fånga dagen. Det handlar om att njuta av de små sakerna. Att inte oroa sig över pengaproblem. Det handlar helt enkelt om att dygna om du känner att det är det bästa just nu, och det handlar om att testa varje drog som finns samtidigt som att plugga statsvetenskap, just because you can. Det handlar om att hålla kvar vid ens mål, som t.ex. att flytta och börja bo i Miami eller Las Vegas. Att skriva en bok och att få den publicerad.

Vi lever bara en gång och jag vill inte spendera mina dagar med att oroa mig över småsaker. Jag vet dock inte om jag någonsin kommer att bli kapabel till att hålla käften om en hätsk politisk eller teologisk debatt befinner sig i min närhet. Det ligger helt enkelt i min natur att dela med mig av mina åsikter, och att lära mig saker och ting av andra människor.
Citera
2011-03-10, 18:18
Medlem
Du har ju delvis svaret själv Gör vad du vill, just because you can. Det mesta kan man testa en gång. Läs Flow - Mihaly Csikszentmihaly, där finns en del av det du söker
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in