Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-08, 01:33
Medlem
sussistapeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons Hottler
Historian består av:

1styck mobbad tjej
2styck mobbande tjejer
1styck påhittad kille.

Historia:

"1styck mobbad tjej" hade träffat en av de "2styck mobbande tjejernas" ex. De "2styck mobbande tjejerna" hämnas genom att starta ett konto på facebook där de låtsas vara en kille vid namn "Jaydon Rothwell"(Killen som "dog"). Denna "Jaydon Rothwell" är en påhittad karaktär. När "1styck mobbad tjej" varit tillsammans med "1styck påhittad kille" i tre månader begår den påhittade killen(som 1styck mobbad tjej är tillsammans med) så begår "1styck påhittad kille" självmord.

Ingen dog, de ville bara hämnas på "1styck mobbad tjej".

Ahh, i get it. Rubriken var fan inte lätt att förstå.

De 2 tjejerna lurade en mobbad flicka genom att skapa en fejk-användare(en kille) på facebook. Sedan när flickan ''varit tillsammans'' med fejkkillen ett tag så skriver tjejerna att han tagit självmord. ..... Kort å gott så.....
Citera
2011-03-08, 01:34
Medlem
FreakinEdvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sussistapeter
Ahh, i get it. Rubriken var fan inte lätt att förstå.

De 2 tjejerna lurade en mobbad flicka genom att skapa en fejk-användare(en kille) på facebook. Sedan när flickan ''varit tillsammans'' med fejkkillen ett tag så skriver tjejerna att han tagit självmord. ..... Kort å gott så.....
Alltså, om man läser artikeln förstår man väl vad det handlar om, eller har jag fel om det?
Citera
2011-03-08, 01:40
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreakinEdvin
Alltså, om man läser artikeln förstår man väl vad det handlar om, eller har jag fel om det?
Det är en princip att inte besöka Aftonbladet om man är en ärofull Flashback-medlem.

OnT: Jag är ganska säker på att jag förstår det hela, men en länk till en seriös mediasite vore att föredra, och om inte det finns, så vore åtminstone åldern på dessa youngsters kul att veta.
Citera
2011-03-08, 01:44
Medlem
flunklunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagahihi
Detta var ingen mening att disskutera lite fel tråd då ni puckon inte har alla korten hemma. Om ni kan läsa svenska så är det bara läsa, ni verkar läs och förståsvårig, måste ni komma trakassera eller?

Du borde bli krönt till antingen den mest korkade människan på fb, eller det mest lyckade trollet i år.

OnT:
Extremt lågt utav mobbarna och dom borde få fan på något sätt, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det var en jävligt lyckad trollning.
Citera
2011-03-08, 01:45
Medlem
FreakinEdvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Det är en princip att inte besöka Aftonbladet om man är en ärofull Flashback-medlem.

Givetvis, men man måste ju gå emot sina principer och läsa artikeljäveln för att förstå någonting av den här tråden.
Citera
2011-03-08, 01:49
Bannlyst
Förbannad skitartikel. Bryr mig föga om praktiska skämt på facebook borta i USA.
Ska man rapportera om sånt här skit ska det handla om massmord, fan vad besviken jag blev...

TS, du är en idiot som ens gör en tråd av skiten.
Citera
2011-03-08, 02:11
Bannlyst
Nånting säger mig att dom detta hade skett i Sverige så hade brudarna fått betala en jävla massa skadestånd till flickan.
Citera
2011-03-08, 03:01
Medlem
#4 Stevenss avatar
Detta hände en vän till mig på gamla goda playahead-tiden. Han träffade dock tjejen även irl men hon gick hela tiden under ett påhittat namn. Några veckor in i romanses fejkar bruden i fråga och hennes kompisar att hon tagit livet av sig.

Hennes pappa skulle tydligen ha hittat henne i badkaret efter att hon skurit sig i båda handlederna.

Detta tog väldigt hårt på honom och några veckor senare fick han ett samtal från tjejen där hon försöker be om ursäkt. Usch..
Citera
2011-03-08, 03:04
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag tycker synd om flickan och mobbarna. Hur mycket liv har man själv ifall man lurar någon under flera veckor? Om man ser på resultatet så kanske det iförsig var värt det. Natthumor på hög nivå.

Citat:
Hahaha! rätt åt ynkryggen, han var nog redan självmordsbenägen, samhället behöver inte svaga kräk.

Om han ändå ska ta livet av sig, varför tar han inte med sig några in i döden och sjuter ihjäl lite folk? Tex sina mobbare? Då skulle han allafall varit någorlunda känd eller nått.

Du är ju efterbliven på riktigt. Skärp dig!

MannenBakomDig
Citera
2011-03-08, 03:14
Medlem
SoulShouters avatar
Citat:
Detta var ingen mening att disskutera lite fel tråd då ni puckon inte har alla korten hemma. Om ni kan läsa svenska så är det bara läsa, ni verkar läs och förståsvårig, måste ni komma trakassera eller?

Det finns ett ord för meningar som denna, och det heter ägd.

Jag trodde man även tränade läsförståelse på svenska för nybörjare-kurser, men uppenbarligen inte då du lyckats missa det faktum att den person som tog livet av sig aldrig existerade, han var bara en profil på facebook som skapats av två flickor som mobbade ut en annan och lurade henne.

Den enda person som således "inte har alla korten hemma" är du min vän, och när detta blir så tämligen uppenbart som i denna tråd så får man helt enkelt skylla sig själv. Vill du inte bli "trakasserad" i fortsättningen kan en god idé vara att hålla käften, alternativt ta livet av sig.

Vänligen,
Jaydon Rothwell
Citera
2011-03-08, 03:31
Bannlyst
Citat:
Hahaha! rätt åt ynkryggen, han var nog redan självmordsbenägen, samhället behöver inte svaga kräk.

Om han ändå ska ta livet av sig, varför tar han inte med sig några in i döden och sjuter ihjäl lite folk? Tex sina mobbare? Då skulle han allafall varit någorlunda känd eller nått.

Man brukar läsa hela artikeln innan man yttrar sig :P smart very clever hörru
Citera
2011-03-08, 03:58
Medlem
Väldigt skämmigt, vilken tur att flickan inte tog självmord. Hade gott och väl kunnat hända!

Då skulle mobbarna nog ha känt sig LITE skyldiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in