2011-03-07, 22:48
Medlem
DemiRamens avatar
Jag har under större delen av mitt vuxna liv varit rökare, ca 1 paket om dagen så ingen överdriven konsumtion. Har dock nu valt att försöka lägga ner, och bestämde mig för att testa snus som tillfälligt substitut vid dem tillfällen jag unnar mig att duka under för nikotinsuget.
Till en början fungerade det alldeles utmärkt, men nu på senare tid får jag högljudd, långvarig hicka när saften väl börjar rinna till så att säga. Finner detta högst irriterande och undrar vad i helv. detta beror på?
Citera
2011-03-07, 22:52
Medlem
Bajsnegers avatar
Snus har en ganska mycket högre nikotinhalt än cigaretter, kan det bero på det?
Även jag har övergått från rökning till snusning, och jag hade samma problem som dig.
Får du samma hicka av Nikotin-tuggummin?
Citera
2011-03-07, 22:56
Medlem
DemiRamens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsneger
Snus har en ganska mycket högre nikotinhalt än cigaretter, kan det bero på det?
Även jag har övergått från rökning till snusning, och jag hade samma problem som dig.
Får du samma hicka av Nikotin-tuggummin?

Har inte testat nikotin-tuggummin långvarigt, men upplevde ändock inte samma problem. Det som förvånar mig är att problemet uppstod efter en tids konsumerande, istället för att uppstå redan från början.
Men om det hände även dig så kanske det är relativt normalt? Då kanske det är något som går över i framtiden förhoppningsvis.
Citera
2011-03-07, 22:57
Medlem
jerkjamjAms avatar
Jag brukar få hicka av snus när jag snusar på tom mage, extremt irriterande.
Citera
2011-03-07, 22:59
Medlem
Jag skulle sluta snusa, började med nicotinell och hickade så mycket av det jävla tuggimmit så jag spydde nästan varje gång jag tuggade det!

Men snusfri sedan ca 4 månader

Kram
Citera
2011-03-07, 23:00
Medlem
Känner igen det, det uppstår när man sväljer för mycket snussaft. Är kanske någon kombination av sväljrörelse och den lätta kväljningskänslan som uppkommer som får diafragman att fucka ur?
Citera
2011-03-08, 21:20
Bannlyst
Aldrig fått hicka av snus däremot när jag äter mat fort.
Citera
2011-03-08, 21:31
Medlem
HARDCORE1s avatar
Jag har aldrig fått hicka av snus. Har inte hört om någon sånt förens nu heller Kör dock lös men de borde väl inte vara så stor skillnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in