Citat:
Ursprungligen postat av Brollio
Nja historiker utgår nog från alla möjliga partiska källor men läser dem och jämför mot andra för att försöka få fram en trovärdig bild (spekulation). Jag har inte riktigt koll på källorna jag har aldrig hört att det skulle finnas några tvivel på att han skulle ha funnits (Kan ha fel). Men källor jag kan tänka mig ha funnits är Judiska det fanns judiska folkgrupper där källor från Persiska och Osmanska riket dessutom så fanns kristendomen i vart fall i det Persiska riket i viss utsträckning och där tror jag med att man kan hitta källor om man vill.
Hmm får ta och kolla upp detta! :P Men vet inte helt hur jag skall söka! Enligt Wikipedia så Var det en Kristen person vid namn Humphrey Prideaux och som levde under tiden 1648-1724 och han skrev detta:
"He pretended to receive all his revelations from the Angel Gabriel, and that he was sent from God of purpose to deliver them unto him. And whereas he was subject to the falling-sickness, whenever the fit was upon him, he pretended it to be a Trance, and that the Angel Gabriel comes from God with some Revelations unto him."
Men det är den äldsta (från vår tid) som en icke muslim skriver något om Muhammed! De andra var från 1900 - 2000 talet - av vad jag kunde se! Jag kollade här -
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Muhammad