• 1
  • 2
2011-03-09, 23:14
Medlem
NoobByNatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
Är det inte samma ägare till Marlboro?
Precis, gamla Philip Morris som nu heter Altria.
Citera
2011-03-14, 12:55
Medlem
Mnomads avatar
Det är beklämmande att se hur tobaksbolagen drar ned klassiska och synnerligen välrenommerade varumärken som t.ex. Chesterfield, Pall Mall och Winston i budgetträsket. Det är ju bara ett lumpet trick för att lura konsumenterna att tro att de kan komma över kvalitetsprodukter till ett fördelaktigt pris. Ovan nämnda märken är numera kvalitetsmässigt helt i paritet med andra budgetalternativ (läs: högst medioker kvalitet).

Jag misstänker starkt att den tobak som används i bugetprodukterna är av en kvalitet som tidigare kasserades alternativt dumpades på någon marknad som historiskt sett får anses vara långt mindre nogräknad än vår egen.
Senast redigerad av Mnomad 2011-03-14 kl. 12:58.
Citera
2011-03-17, 13:36
Medlem
Var bara tvungen att länka till en av världens bästa filmrepliker i en av världens bästa filmscener. "Can I have one of those Chesterfields now!" från True Romance. Christopher Walken och Dennis Hopper i sina essen.

http://www.youtube.com/watch?v=tqccyUpnZwA
Citera
2011-03-21, 16:55
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Har inte dessa funnits på Lidl?
tror du tänker på "goldfield"
Citera
2011-05-07, 01:13
Medlem
georgstefans avatar
Det enda som är intressant med nya Chesterfield är hur dåliga de blivit. Den tidigare bästa cigaretten i standardutbudet -- med snyggaste paketformgivningen, nu förfulad -- har, som Mnomad säger, blivit "högst medioker". Och t o m det kanske är för mycket sagt.
/SG
Citera
2012-05-30, 21:47
Medlem
Arbetarbroders avatar
Bilade i Europa i somras och det är bara i Sverige som Chesterfield "kommit tillbaka" (när fanns de i Sverige förut, kan inte minnas jag sett dem innan förra årets lansering?)
Men både i Tyskland, Polen och Tjeckien så hade mycket marknadsföring längs med vägarna.

Numera finns de ju varje svensk butik.

Tycker Chesterfield är helt okej, speciellt med tanke på att de är lågpriscigg. De kör ju tricket att låta lite fint brittiskt sådär och inte skrika ut lågpris på paketet, vilket säkert gör att många köper dem också. Även om de känns som Level fortfarande dominerar bland lågprisciggen, men de har jag inga belägg för utan bara en känsla jag har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in