2011-03-07, 12:01
Medlem
Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt problem, det är så att jag brukar koppla datorn till tv:n med hjälp av en hdmi-kabel och allt har funkat fint fram till någon dag sen då detta inträffade.

Skulle se en film, så jag kopplade in hdmi sladden mellan datorn och tv:n, kom ingen bild på tv:n, den hittade ingen signal (kan vara så ibland) så jag ändrade i bildskärmsinställningarna så tv:n var min primära skärm. Sen efter jag hade sett det jag skulle se så drog jag bara ut hdmi-kabeln och nu är datornskärmen bara svart och inget händer, brukar vara noga med att ändra bildskärmsinställningarna tillbaka till det normala efter jag har haft den ikopplad i tv:n men glömde det denna gång och nu är datorskärmen helt svart och när jag kopplar i den i tv:n igen via hdmi-kabeln så hittar inte tv:n någon signal.

Så nu är båda skärmarna helt döda, vad har hänt? Vad ska jag göra för att fixa det?
Hoppas någon vet Tack på förhand
Citera
2011-03-07, 12:06
Medlem
gjorde samma tabbe med min projektor.
testa trycka "windows knappen + P" och se vad som händer.

mvh
Citera
2011-03-07, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svaw
gjorde samma tabbe med min projektor.
testa trycka "windows knappen + P" och se vad som händer.

mvh

Jo jag läste någonstans att man kan testa trycka Windows + P men tyvärr hände det inget när jag gör detta. Finns det något annat sätt jag kan prova på?
Citera
2011-03-07, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickSteele
Jo jag läste någonstans att man kan testa trycka Windows + P men tyvärr hände det inget när jag gör detta. Finns det något annat sätt jag kan prova på?
Tryck på Windows+P och stega ett steg till höger med piltangeterna och tryck enter. Vänta ett par sekunder, händer inget gör samma sak igen. Min bärbara har följande ordning:
"Endast dator" - "Spegla" - "Utvidga" - "Endast projektor".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in