2011-03-15, 08:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kada
Är det säkert att de skriver ut alla händelser då? Kanske räknas som en internationell händelse?

Ring farbror blå, 114 14
Citera
2011-03-15, 08:44
Medlem
Varför ska jag ringa farbror blå?
Citera
2011-03-16, 12:28
Medlem
NN9s avatar
Min fråga till singlestar är hur du förklarar varför vi fick stå i en helvetes lång kö, där polisen enbart skickade fram svenska tjejer och en del killar (mestadels av nordiskt ursprung). Menar du att runt 1000 talet personer alla har haft samma dröm? Jag var själv en av dem som stod i kön, jag fick även höra att jag inte stämde in på singnalmentet och slapp av denna anledning att bli svabbad. En äldre herre ur peronalen på silja line klev även på vår buss och berättade att det skett en våldtäkt. Jag skulle vilja ha en förklaring av er som påstår att inget hänt. Annars så skulle jag vilja påstå att ni är ett gäng idioter.
Citera
2011-03-16, 14:03
Medlem
Jag såg en svensk tjej vara helt på.. två blattar på färjan och dem typ sprang sen till hytten..och kom inte ut förrän typ 12 timmar senare.. var det dem?
Citera
2011-03-17, 23:59
Medlem
Exotiics avatar
Jag var också på båten och har försökt starta en liknande tråd, men den låstes.

Är väldigt nyfiken på att få reda på vem idiot(erna) som våltog tjejen är!

Vet dessutom att de tydligen letade efter en invandrarkille eftersom att jag har ett antal killar som stämmer in på det signalementet som fick stanna för att lämna DNA innan de fick gå till bussarna.

Är det någon som var där som sitter på mer info? Känns så sjukt att man varit på samma båt men inte kunnat göra någon skillnad..
Citera
2011-03-18, 00:04
Medlem
Exotiics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Jag var också på båten och har försökt starta en liknande tråd, men den låstes.

Är väldigt nyfiken på att få reda på vem idiot(erna) som våltog tjejen är!

Vet dessutom att de tydligen letade efter en invandrarkille eftersom att jag har ett antal killar som stämmer in på det signalementet som fick stanna för att lämna DNA innan de fick gå till bussarna.

Är det någon som var där som sitter på mer info? Känns så sjukt att man varit på samma båt men inte kunnat göra någon skillnad..

menade förstås killkompisar
Citera
2011-03-18, 01:54
Medlem
Nu är det väl så att DNA endast kan "krävas" om personen är skäligen misstänkt för brottet?
Tvivlar starkt på att samtliga med invandrar bakgrund/rätt signalement var detta..

Men givetvis, om det har hänt är det sorgligt!
Citera
2011-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Du får drömma vidare för polisen har inget om händelsen.

RIDÅ

Kan hälsa att jag fick hem händelserapporten från sthlm-polisen idag. Mycket är dock överstruket pga sekretess, men jag kan nog punktera dina teorier om att det aldrig har hänt.
Citera
2011-03-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av event4life
Nu är det väl så att DNA endast kan "krävas" om personen är skäligen misstänkt för brottet?
Tvivlar starkt på att samtliga med invandrar bakgrund/rätt signalement var detta..

Men givetvis, om det har hänt är det sorgligt!

Jag tror inte heller att [b]alla[b] med "rätt signalement" blev svabbade, men de blev dock stannade av polisen samtidigt som svenska killar och tjejer fick gå före dem i kön.
Citera
2011-04-10, 18:12
Medlem
Exotiics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Kan hälsa att jag fick hem händelserapporten från sthlm-polisen idag. Mycket är dock överstruket pga sekretess, men jag kan nog punktera dina teorier om att det aldrig har hänt.

Lägg upp den då!
Citera
2011-04-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exotiic
Lägg upp den då!

Jag kan inte så mycket om regler kring sånt här, men jag tror att jag inte får sprida sådant material, utan det är bara jurister som får det. Jag kan dock plåta en bild som "bevis" för att jag har den. Om du vill läsa så är det bara att maila sthlm-polisen!
Citera
2011-04-14, 00:15
Medlem
klasklätters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JHFNcrew
Jag kan inte så mycket om regler kring sånt här, men jag tror att jag inte får sprida sådant material, utan det är bara jurister som får det. Jag kan dock plåta en bild som "bevis" för att jag har den. Om du vill läsa så är det bara att maila sthlm-polisen!

Haha pajjas det kommer inte hända dig ett dugg. lägg pungen över ditt namn bara så slipper du synas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in