Om Hedenmos ambition är att framstå som den duktig, opartisk och saklig programledare enligt det sätt som SVT av medborgarna har uppdrag att driva public service, då misslyckades hon fatalt.
Om Hedenmos ambition var att ytterligare profilera sig som en rabiat anti-demokrat och tok-röd klimakteriekärring som gärna leder public service ner i helvetet, yttrandefriheten till stupstocken och själv gärna ”leder” all form av ”politisk” rapportering i framtiden för det icke opartiska organet, då lyckades hon kanonbra.
Förhoppningsvis finns det många journalister runt om i landet idag som skäms å Hedenmos vägnar.
Citat:
Ursprungligen postat av Brevett
Varför skriver de inte om de två värsta serievåldtäktsmännen i svensk historia?
Jag är väldigt sällan inne på vare sig PI eller FT, men jag skulle inte vara förvånad om de skrivit om de
värsta serievåldtäktsmännen i svensk historia. Tyvärr verkar det som om du själv har bildat dig en uppfattning genom gammelmedias retorik och vilka fakta de lägger fram samt döljer. Då kan det bli sådär knasigt.
Handlar det om misstänkta serievåldtäktsmän som är svenskar, vilket är ytterst ovanligt, då brukar gammelmedia inte tveka att publicera såväl namn som bild även om vederbörande ännu inte är dömda. Det publiceras spaltkilometer om vederbörande. Vad är grejen med att starta en nischad blogg och bara upprepa gammelmedias förnekelser när det verkliga scoopet ligger i vad de inte skriver samt att de enda de hänger ut med namn och bild är vita, svenskar.
Varifrån har du fått din
bild av att just
de värsta ska vara etniska svenskar? Inte kan det vara från gammelmedia som enbart publicerar namn och bild när dessa är just svenskar? Sen fattar jag med att kvällstidningsdefinitionen "värsta" är relativ, men ändå. Vem är den värsta våldtäktsmannen som bl a varit aktiv i Sverige bland:
- Shino Mohamed Hashi,
- Salar Mahmoud Hassan,
- Lamin Abdikarim Ali,
- Amr Mahmoud El Hossanly Taha,
- Atheer as-Suhairy och
- Huguel Kitenge Bunka?
Då du försöker ge intryck av att vara väl bevandrad bland våldtäktsmän är du naturligtvis känner du naturligtvis till namnen ovan och etniciteten på samtliga män? Neh?