2011-03-07, 05:34
Medlem
Ree81s avatar
Mjo debatten drypte inte direkt av opartiskhet. Hedemos SKREK (nått i stil med) "Men varför valde du att uppmärksamma just den här nyheten?!", vilket insinuerar både opartiskhet från "journalisten" (expertvinklaren) och att Björn gjorde det av rasistiska skäl. Även rubriceringen och hela mediadrevet var ju nått i stil med "SD-partist i blåsväder för att han spritt falska lögner som lett till upplopp!". *Rolleyes*

Helin gjorde samma sak jag sett i Family Guy en gång också. Peter i Family Guy har en politisk debatt mot hans fru och lyckas få in sista ordet, och då säger han "Eats babies" jättesnabbt. Samma sak Helin gjorde när han fick en 50/50-chans (jovisst) att få det avslutande ordet, och istället för att säga något avslutande, Frågar "Varför bryr du dig inte om den och den svenska mördaren?" när han vet mycket väl att Söder inte kommer få möjlighet att svara.

Så nog var det 2 mot 1 i den där debatten.
Citera
2011-03-07, 10:09
Medlem
Det mest intressanta från den s.k. debatten var ju att man utan att problematisera kallade två bloggar för "nyhetskanaler" (läs FT och PI). Två kraftigt ideologiskt drivna bloggar som sprider rykten och endast publicerar "nyheter" utifrån temat "etnicitet". Jag ställer mig ytterst tveksam till om de har något källvärde alls. Och kanske allra minst för våra riksdagsledamöter.
Citera
2011-03-07, 10:33
Medlem
CmdrKeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brevett
Det mest intressanta från den s.k. debatten var ju att man utan att problematisera kallade två bloggar för "nyhetskanaler" (läs FT och PI). Två kraftigt ideologiskt drivna bloggar som sprider rykten och endast publicerar "nyheter" utifrån temat "etnicitet". Jag ställer mig ytterst tveksam till om de har något källvärde alls. Och kanske allra minst för våra riksdagsledamöter.

Om man nu räknar DN, Aftonbladet, SVD etc som nyhetskällor är ta mig fan PI och FT det också.
Citera
2011-03-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CmdrKeen
Om man nu räknar DN, Aftonbladet, SVD etc som nyhetskällor är ta mig fan PI och FT det också.

Förstår om du har problem med innehållet i svensk dagspress. Men det kan väl knappast undgå dig att etablerad media har ett bredare grepp på nyheterna. PI och FT raporterar ju endast om fall där etnicitet är inblandade. Resten är ju totalt ointressant för dem. Varför skriver de inte om de två värsta serievåldtäktsmännen i svensk historia (båda etniska svenskar)? Visst, om man bara är intressserad av invandringsfrågan är det väl bekvämt att snaska i sig sanna och osanna historier på en och samma blogg. Men om man anser sig ha någon form av intresse för andra frågor så duger ju varken PI eller FT mycket till.
Citera
2011-03-07, 11:23
Medlem
Facebooks avatar
Ett tips till dig är att kolla på PI istället för att återberätta vad AB skriver.
Om du faktiskt går in och kollar kan du se en artikel om diskriminering och en om den sk. slaktmaskmannen. Detta hittade jag genom att bara kolla på den senaste sidan.

Vi har ett stort problem i Sverige när folk bara accepterar vad tidningar som AB skriver trots att de inte ens döljer sin agenda och struntar i att kolla fler källor.
Citera
2011-03-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facebook
Ett tips till dig är att kolla på PI istället för att återberätta vad AB skriver.
Om du faktiskt går in och kollar kan du se en artikel om diskriminering och en om den sk. slaktmaskmannen. Detta hittade jag genom att bara kolla på den senaste sidan.

Vi har ett stort problem i Sverige när folk bara accepterar vad tidningar som AB skriver trots att de inte ens döljer sin agenda och struntar i att kolla fler källor.

Ytterst sällan jag läser Aftonbladet, och i den mån jag gör det är för sportens skull. Jag tycker det är en blaska och jag tillhör den lilla minoritet som gillar journalistik på riktigt.
Citera
2011-03-07, 11:34
Bannlyst
Eva Hamilton
Har idag fått ett mail där hon skall förklara Anna H betende och helst ta avstånd och sätta Hedenmo i karatän.

Kopior av detta har sänts till DN SvD resp Aftonposten i Norge.

Mailet följs naturligtvis upp med reguljärt postade snailmail.

Hamilton kommer inte undan sitt a´nsvar

FORTSÄTTNING FÖLJER
Senast redigerad av HNTR 2011-03-07 kl. 12:06.
Citera
2011-03-07, 11:56
Bannlyst
Citat:

Min åsikt är att alla har rätt att framföra sin åsikter och jag själv är beredd att gå ganska långt för att försvara allas rätt till detta oavsett om jag hatar deras åsikter eller älskar deras åsikter.

Gött mos. Jag hoppas även dina sd-kamrater kan komma till samma slutsats. Då kanske vi slipper det slentriala bölandet varje gång det svenska folket har sagt sitt vid sd:s torgmöten och dylikt.
Citera
2011-03-07, 11:57
Medlem
Facebooks avatar
Citat:
Ytterst sällan jag läser Aftonbladet, och i den mån jag gör det är för sportens skull. Jag tycker det är en blaska och jag tillhör den lilla minoritet som gillar journalistik på riktigt.

Ok vilka tidningar läser du då? Inte svenska tidningar i alla fall.
Citera
2011-03-07, 12:28
Medlem
Raouls avatar
Om Hedenmos ambition är att framstå som den duktig, opartisk och saklig programledare enligt det sätt som SVT av medborgarna har uppdrag att driva public service, då misslyckades hon fatalt.

Om Hedenmos ambition var att ytterligare profilera sig som en rabiat anti-demokrat och tok-röd klimakteriekärring som gärna leder public service ner i helvetet, yttrandefriheten till stupstocken och själv gärna ”leder” all form av ”politisk” rapportering i framtiden för det icke opartiska organet, då lyckades hon kanonbra.

Förhoppningsvis finns det många journalister runt om i landet idag som skäms å Hedenmos vägnar.

Citat:
Varför skriver de inte om de två värsta serievåldtäktsmännen i svensk historia?
Jag är väldigt sällan inne på vare sig PI eller FT, men jag skulle inte vara förvånad om de skrivit om de värsta serievåldtäktsmännen i svensk historia. Tyvärr verkar det som om du själv har bildat dig en uppfattning genom gammelmedias retorik och vilka fakta de lägger fram samt döljer. Då kan det bli sådär knasigt.

Handlar det om misstänkta serievåldtäktsmän som är svenskar, vilket är ytterst ovanligt, då brukar gammelmedia inte tveka att publicera såväl namn som bild även om vederbörande ännu inte är dömda. Det publiceras spaltkilometer om vederbörande. Vad är grejen med att starta en nischad blogg och bara upprepa gammelmedias förnekelser när det verkliga scoopet ligger i vad de inte skriver samt att de enda de hänger ut med namn och bild är vita, svenskar.

Varifrån har du fått din bild av att just de värsta ska vara etniska svenskar? Inte kan det vara från gammelmedia som enbart publicerar namn och bild när dessa är just svenskar? Sen fattar jag med att kvällstidningsdefinitionen "värsta" är relativ, men ändå. Vem är den värsta våldtäktsmannen som bl a varit aktiv i Sverige bland:
  • Shino Mohamed Hashi,
  • Salar Mahmoud Hassan,
  • Lamin Abdikarim Ali,
  • Amr Mahmoud El Hossanly Taha,
  • Atheer as-Suhairy och
  • Huguel Kitenge Bunka?

Då du försöker ge intryck av att vara väl bevandrad bland våldtäktsmän är du naturligtvis känner du naturligtvis till namnen ovan och etniciteten på samtliga män? Neh?
Citera
2011-03-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Handlar det om misstänkta serievåldtäktsmän som är svenskar, vilket är ytterst ovanligt, då brukar gammelmedia inte tveka att publicera såväl namn som bild även om vederbörande ännu inte är dömda. Det publiceras spaltkilometer om vederbörande. Vad är grejen med att starta en nischad blogg och bara upprepa gammelmedias förnekelser när det verkliga scoopet ligger i vad de inte skriver samt att de enda de hänger ut med namn och bild är vita, svenskar.

Varifrån har du fått din bild av att just de värsta ska vara etniska svenskar? Inte kan det vara från gammelmedia som enbart publicerar namn och bild när dessa är just svenskar? Sen fattar jag med att kvällstidningsdefinitionen "värsta" är relativ, men ändå. Vem är den värsta våldtäktsmannen som bl a varit aktiv i Sverige bland:
  • Shino Mohamed Hashi,
  • Salar Mahmoud Hassan,
  • Lamin Abdikarim Ali,
  • Amr Mahmoud El Hossanly Taha,
  • Atheer as-Suhairy och
  • Huguel Kitenge Bunka?

Då du försöker ge intryck av att vara väl bevandrad bland våldtäktsmän är du naturligtvis känner du naturligtvis till namnen ovan och etniciteten på samtliga män? Neh?

Oj, här dras det slutsatser! Men ledsen att göra dig besviken. Jag är inte särskilt bevandrad i våldtäktsmännens värld. Dock följer jag medierapporteringen. Med "värsta" antar jag att medierna avser antalet fall vilket jag också tycker är en rimlig beskrivning. Har ingen aning om hur många ovanstående avskum lyckats våldta innan de åkte fast. Men både hagamannen och den unge mannen i Örebro hann ju med ganska många innan polisen fick vittring. Därav min etikettering som "värsta".

Och vad jag kan minnas så brukar väl både aftonbladet och expressen vara rätt snabba med att hänga ut gärningsmän när de blivit dömda alt. när bevisläget är sådant att det rimligtvis inte kan vara någon annan. Somaliern i Gbg gick de ut med innan han var dömd minns jag iaf.
Citera
2011-03-07, 12:59
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Jag och många med mig har reagerat på Anna Hedenmos tydliga ställningstagande mot Söder under debatten mellan honom och Helin. Detta ställningstagande nådde sin kulmen i och med Hedenmos uppenbart upprörda skrik mot Söder.

Detta tycker jag är helt oacceptabelt för en representant för "fri och oberoende television".

Min åsikt är att alla har rätt att framföra sin åsikter och jag själv är beredd att gå ganska långt för att försvara allas rätt till detta oavsett om jag hatar deras åsikter eller älskar deras åsikter.

Jag är väldigt intresserad av att höra vad ni som anser att SD och deras representanter är idioter anser om detta? Vad anser ni om Hedenmos agerande? Tolkar ni det på samma sätt som jag?

Jag har mailat SVT om detta och jag uppmuntrar alla, oavsett partitillhörighet, som anser att Hedenmo
begick ett övertramp att göra desamma.

Såg vi samma program? Det intryck jag fick var att Björn Söder var allmänt ohyfsad, undvek att svara på frågor och avbröt sin motdebattör i tid och otid. Tvärtom, Hedenmo var för tolerant mot idioten.

AH: Varför valde du att länka till en felaktig artikel?

BS: Aftonbladet valde att inte skriva om händelsen bla bla... följt av floskler om "svenskhat", "kriminella invandrare" etc.

AH: Beklagar du ditt agerande?

BS: Aftonbladet valde att inte skriva om händelsen bla bla... följt av floskler om "svenskhat", "kriminella invandrare" etc.

Helin: Har du ett ansvar som riksdagsledamot att inte sprida falsk information?

och så vidare...

En mer dumdryg politiker finns ju för fan inte. Med såna retoriker undrar man hur de kunde få ett väljarstöd över 1%. Fast det finns ju så mycket slödder som röstar på SD så helt konstigt är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in