2011-03-06, 23:04
Medlem
Ok, så här ligger det till. Jag tänkte att jag skulle testa det nya LION som finns tillgängligt på pb. Jag valde den mest seeda torrenten. Fick ner en .dmg fil och körde installationen, det gick bra och den började installera. I slutet av installationen krävs ju en omstart, den startade om datorn automatiskt och nu vid boot så hör man det där klassiska ljudet, skärmen blir vit men sen flippar de ur och det blinkar ikoner där vart appleloggan är vid uppstart.

Skitmärkligt och svårt att förklara. Jag har ju 10.5 på skiva. Kan man hålla in några knappar i booten för att hoppa in i något felsäkert läge?
Citera
2011-03-06, 23:09
Medlem
tzjs avatar
Prova en säker start, men jag skall vara ärlig och säga att det är tvivelaktigt om det hjälper dig.

Hoppas du har kvar din installationsskiva. Man skall vara försiktig med vad man drar in i sin dator.
Citera
2011-03-06, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Prova en säker start, men jag skall vara ärlig och säga att det är tvivelaktigt om det hjälper dig.

Hoppas du har kvar din installationsskiva. Man skall vara försiktig med vad man drar in i sin dator.

Säker start? Ja skivan som ingick när jag köpte datorn har jag kvar.
Citera
2011-03-06, 23:18
Medlem
tzjs avatar
Bra. Då rekommenderar jag dig att installera om och vänta tills Lion släpps, även om det är lockande att prova det nu.

Lovar du mig?
Citera
2011-03-06, 23:23
Medlem
Citat:
Bra. Då rekommenderar jag dig att installera om och vänta tills Lion släpps, även om det är lockande att prova det nu.

Lovar du mig?

Men hänger du med eller?

Jag stoppar i skivan, men lyckas inte komma så långt in i booten att jag får någon chans att göra en installation. Utan jag hör det där ljudet -> skärmen blir vit och det är så långt jag kommer.
Citera
2011-03-06, 23:26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorbazz
Men hänger du med eller?

Jag stoppar i skivan, men lyckas inte komma så långt in i booten att jag får någon chans att göra en installation. Utan jag hör det där ljudet -> skärmen blir vit och det är så långt jag kommer.

Jag hänger nog med. Prova en annan Lion isf.
Citera
2011-03-06, 23:28
Medlem
Citat:
Jag hänger nog med. Prova en annan Lion isf.

Får göra det. Finns lejon på skansen?
Citera
2011-03-06, 23:31
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Får göra det. Finns lejon på skansen?

Digitala lejon är det enda du har nytta av i din situation.

Jag skulle vänta tills det släpps innan jag installerar det ändå.
Vill du ändå prova så kan du skapa en till partition på din dator där du provar att installera Lion på.
Citera
2011-03-06, 23:42
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Men hänger du med eller?

Håll inne 'C' när du startar datorn, och du bootar ifrån CD-skivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in