2011-03-06, 21:34
Medlem
glennmeisters avatar
Är inte superkunnig på Java, men håller på och grejar lite med en kompis. Han håller på att skicka lite .class filer till mig som jag har kört. Men nu råkade jag öppna en av dessa filerna med anteckningar.... Efter detta kan jag inte köra filerna "vanligt".

Jag har testat att välja program och testa diverse java.exe filer där jag har installerat java. Jag vill alltså inte decompila .class filerna utan bara köra dom/extracta dom.

Går det ändra på något sätt så att filerna inte öppnas med anteckningarna automatiskt? eller kan jag välja någon fil i min java installations-map att köra .class filerna med för att öppna dom som vanlig igen?

Har testat att installera om JDK och JRE utan någon framgång. Har även testat att göra om det till en bat fil och sen köra men det funkade inte alls.
Citera
2011-03-06, 22:02
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Antingen så öppnar du en kommandoprompt (start->kör->skriv "cmd") gå till mappen som .classfilen ligger i med
cd huvudmapp [enter]
cd undermapp [enter]
sen skriver du:
java filnamn (utan .class)

alternativt så högerklickar du på classfilen och väljer öppna med-> och leta upp din java.exe-fil (är inte säker på att det här funkar, men värt att prova )
Citera
2011-03-06, 22:31
Medlem
glennmeisters avatar
[quote=WhiskeyXray]Antingen så öppnar du en kommandoprompt (start->kör->skriv "cmd") gå till mappen som .classfilen ligger i med
cd huvudmapp [enter]
cd undermapp [enter]
sen skriver du:
java filnamn (utan .class)

Kanon, funkade utmärkt!

Tack så jävla mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem