Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-03-07, 11:53
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamAlbaniensson
Här är ett smakprov (dock obearbetad):
Kommentar!?

Känns inte så bra, särskilt om man jämför med texten om Heine på Alex.se.
Citera
2011-03-07, 12:03
Medlem
Perry Masons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Är TS möjligen son till den store Albaniensson?

Reinkarnation är min gissning!
Citera
2011-03-07, 12:32
Medlem
Webbplatsen skall innehålla information om namnkunniga personer från hela världen och ska inte bara handla om författare utan också om filosofer, kompositörer, arkitekter m.m. Idealet vore att skriva cirka sju tusen sidor. Jag hoppas åtminstone på tretusen sidor. Mitt egentliga syfte är att vässa pennan för att möta framtiden som en duktig författare. Varför inte tjäna pengar på vägen? Wikipedia i all ära men jag tror att den svenska versionen har undermåliga artiklar. Jag skulle lätt kunna konkurrera med Svenska Wikipedia vad gäller biografier. Vad gäller kvaliteten behöver jag göra idoga ansträngningar. Jag betvivlar inte för en sekund min inneboende talang.

Alex.se är ett skämt, de har stulit en del av mina och andras alster.
Citera
2011-03-07, 14:28
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Jag betvivlar inte för en sekund min inneboende talang.

Jag betvivlar en hel del. Du kan väl ändå inte mena allvar. Det låter som om du har enorma behov att bevisa något, inte bara för andra utan även dig själv.

Men om vi säger att det är på riktigt: Du borde i så fall, åtminstone inledningsvis, hålla dig till ett ämne, en disciplin eller en person. Annars lär du få tillbringa alla dygnets vakna timmar med vetenskapliga texter, populärhistoriska biografier, tidningsartiklar och så vidare.

Det är rätt osmakligt hur du talar om din talang. Lite väl inbilskt va? Detta måste vara ett dåligt skämt.
Citera
2011-03-07, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Jag betvivlar en hel del. Du kan väl ändå inte mena allvar. Det låter som om du har enorma behov att bevisa något, inte bara för andra utan även dig själv.

Men om vi säger att det är på riktigt: Du borde i så fall, åtminstone inledningsvis, hålla dig till ett ämne, en disciplin eller en person. Annars lär du få tillbringa alla dygnets vakna timmar med vetenskapliga texter, populärhistoriska biografier, tidningsartiklar och så vidare.

Det är rätt osmakligt hur du talar om din talang. Lite väl inbilskt va? Detta måste vara ett dåligt skämt.
Allt skrivande skall bli "a piece of cake". Som sagt är huvudsyftet att förstärka skrivandets vanor och förmågor. Det är ingen överdrift när jag säger att jag behöver inte studera enligt vad som påstås. Jag har alltid klarat mig med begränsande resurser, vilket mina ungdomsalster vittnar om.
Citera
2011-03-07, 14:40
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Allt skrivande skall bli "a piece of cake". Som sagt är huvudsyftet att förstärka skrivandets vanor och förmågor. Det är ingen överdrift när jag säger att jag behöver inte studera enligt vad som påstås. Jag har alltid klarat mig med begränsande resurser, vilket mina ungdomsalster vittnar om.

Okej, då förstår jag allt.
Citera
2011-03-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Är TS möjligen son till den store Albaniensson?
Ja
Citera
2011-03-07, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Okej, då förstår jag allt.
Vad vore det för fel att ha en egen hemsida för sina alster?
Citera
2011-03-07, 14:57
Medlem
Dolgtrases avatar
Citat:
Vad vore det för fel att ha en egen hemsida för sina alster?

Inga fel alls. Det gavs ju en antydan om vad du skrivit tidigare på detta forum. Jag har läst lite av detta och är övertygad nu. Go for it!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in