• 1
  • 2
2011-03-06, 15:58
Bannlyst
Ok, så varje gång jag dubbelklickar en map så öppnas den utanför skärmen. Kan inte komma åt några mappar tack vare det. Jag har absolut ingen aning om vad som är problemet. Den öppnade mappen öppnas alltså så långt åt höger på skärmen att man inte kan se den. någon som har en aning om vad jag snackar om? Skulle verkligen behöva hjälp med detta.
Citera
2011-03-06, 15:58
Medlem
KurtAktsams avatar
Har du en extern skärm inkopplad?
Citera
2011-03-06, 16:01
Bannlyst
nope.
Citera
2011-03-06, 16:02
Medlem
Pappersvargens avatar
Spaces?
Edit: Då borde du visserligen ha förflyttats till nästa fönster.
Citera
2011-03-06, 16:06
Medlem
Snöjs avatar
Menar du såhär? Grattis, du har nu en dator ifrån framtiden

Nej förlåt, har du testat att starta om datorn?
Citera
2011-03-06, 16:08
Bannlyst
Eftersom jag har haft problemet i några veckor nu så har jag testat att starta om datorn .
Ibland funkar det att använda "gå" och frenetiskt klicka på skrivbord eller program eller vadsomhelst för att det tillslut ska poppa upp i mitten av skärmen. men nu verkar ingenting funka. kan inte komma åt en enda mapp i datorn.
Citera
2011-03-06, 16:08
Medlem
systems avatar
Har du haft någon annan bildskärm inkopplad då? Din dator kanske tror att så fortfarande är fallet.

Prova att söka bildskärmar, så ska din dator glömma bort de som inte är inkopplade.
Systeminställningar > Bildskärm > Sök bildskärmar

Dessutom – grattis till skapandet av årets bästa trådnamn.
Citera
2011-03-06, 16:11
Prövat F3 för att visa alla fönster?

Löser inte problemet, men du kommer runt det iaf om du ändrar i Finder Preferences->General och tar bort Always open folders in a new window
Senast redigerad av farfar 2011-03-06 kl. 16:13.
Citera
2011-03-06, 16:12
Medlem
Snöjs avatar
Har du haft en extern skärm inkopplad förut? Den kanske ännu har inställningarna kvar ifrån det, och således öppnar sakerna på den även fast den inte är inkopplad. För ett antal år sedan när jag lanade med några polare, så tog en av dem bara med sig en skärm. Men vissa saker låg ännu på den andra skärmen, så dessa kunde han inte komma åt eftersom skärm nr2 fortfarande var hemma.
Citera
2011-03-06, 16:31
Bannlyst
har aldrig haft en extern skärm då datorn är relativt ny.
märkte att när jag gick in på bildskärmar-uppställning och ändrade det lite så blev det en liten förbättring. (haha, kan egentligen inte ens avgöra om det var en förbättring).

kan det vara en idé att uppställningen är felaktigt?
Citera
2011-03-06, 16:43
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-Pulse
har aldrig haft en extern skärm då datorn är relativt ny.
märkte att när jag gick in på bildskärmar-uppställning och ändrade det lite så blev det en liten förbättring. (haha, kan egentligen inte ens avgöra om det var en förbättring).

kan det vara en idé att uppställningen är felaktigt?
Detta låter mycket märkligt. Uppställning är ett alternativ som bara är tillgängligt om man har två eller fler bildskärmar.
Citera
2011-03-06, 16:50
Bannlyst
hoppsan. jag kan försäkra att jag bara har en bildskärm dock. vart jag än tittar ser jag inte en andra skärm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in