• 5
  • 6
2013-07-02, 18:22
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fashion
text

Det är TS som lever i vanföreställningen om att de konventioner TS lever efter i Sverige är universella och gällande över hela jordklotet. Många beteende som svenskar inklusive TS sysslar med utomlands skulle antagligen en stor del av jordklotets befolkning tycka var minst lika konstiga.

Vad är det som är svårt att fatta TS?

Kan man bara ett språk så pratar man på det språket i förhoppningen att göra sig förstådd.

Att man inte tar med sig egen dricka på restaurang är en konvention som inte behöver gälla överallt. Tvärt om så verkar det mycket mer logiskt att inte betala mer än för det man köper och om man dricker någon egen dricka ska alla andra skita i.
Citat:
Dom tror att dom är i sin egna lilla "värld".

Det är du TS som lever i din lilla värld.
Senast redigerad av gavlip 2013-07-02 kl. 18:28.
Citera
2023-04-13, 12:31
Medlem
rex144s avatar
Ryssar är formade an mongoler, 300 år av mongolisk brutal ockupation har gjort ryssar hänsynslösa och imperialistiska.
I dagens Ryssland finns enorma klasskillnader, de som är rika eller tillhör maktapparaten ser ner på vanliga ryssar på samma sätt som vita såg på negrer i Alabama på 1950-talet.

Två decennier med Putins imperialistiska propaganda har gjort ryssar ännu mer neo-imperialistiska. Vanliga ryssar som har bara råd med att äta potatis och fläsksvål tröstar sig med att Ryssland är en stormakt som kan förstöra hela världen med sina kärnvapen och att alla är rädda för Ryssland.
Så förvänta är inte en annan rysk politik om Putin mördas eller dör naturlig död.
Putinismen kommer leva vidare...

Ryssar drömmer sig tillbaka till Sovjets glansdagar, när hela världen darrade av skräck för Sovjet.

I det ryska "feodala" samhället återskapas hela tiden den här maktpyramiden från medeltiden, med tsaren högst upp och folket där nere.

Så summasummarum kommer det ta många decennier innan ryssar civiliseras, om det är överhuvudtaget möjligt.

Det ryska samhället genomsyras av förnedring, man ser ner på de som befinner sig under en,
en vanlig trafikpolis utpressar vanliga ryssar på pengar vid en kontroll och visar sin makt men han själv blir behandlad som skit och utskälld av en berusad bilförare om denne tillhör den lokala makteliten. Han får köra vidare berusad och polisen får salutera honom.
Citera
2023-04-13, 12:34
Medlem
Citat:
Som det står!
Kan någon svara på min fråga här nu, och beskriva varför dom gör såhär? jag ser Ryssar varje dag som Dumstämplar sig själva 2-3ggr om dagen.

Jag Befinner mig i Thailand "Pattaya City" och här är det Ryssar överallt skulle döpa om staden till "Russia City". men men

Ryssarna här är så Korkade att jag blir så Jävla irriterad på dom!

Exempel nu;
I affärer Pratar dom ryska till thaiarna om dom behöver hjälp eller om dom ska betala?
Vafan tror dom att Ryska är Thaiarnas Modersmål ?

Prutar på Vanliga affärer som säljer Äkta varor? och till och med Supermarket?

På restaurangen tar dom med Egen dryck som dom har köpt från supermarket och dricker det till maten istället för att beställa på restaurangen?

Frågar mig saker på ryska, så jävlar jag att svara på Svenska, För att bevisa att jag inte är RYSK. Men ändå Fortsätter dom fråga på ryska

Går CP sakta på gatorna och brett så man inte kan gå förbi :S (men inte bara ryssar som gör såklart. men mest dels av dom här gör det.)

VArför har dom inte lärt sig Engelska för? fattar inte? Inte en Jävel Kan ENGELSKA!

undra hur många % i Ryssland som kan Engelska 2-3%?

shit vad trött man blir på dom..

Ville bara skriva av mig lite.

En död ryss är en bra ryss!
Citera
2023-04-13, 13:03
Medlem
Citat:
Som det står!
Kan någon svara på min fråga här nu, och beskriva varför dom gör såhär? jag ser Ryssar varje dag som Dumstämplar sig själva 2-3ggr om dagen.

Jag Befinner mig i Thailand "Pattaya City" och här är det Ryssar överallt skulle döpa om staden till "Russia City". men men

Ryssarna här är så Korkade att jag blir så Jävla irriterad på dom!

Exempel nu;
I affärer Pratar dom ryska till thaiarna om dom behöver hjälp eller om dom ska betala?
Vafan tror dom att Ryska är Thaiarnas Modersmål ?

Prutar på Vanliga affärer som säljer Äkta varor? och till och med Supermarket?

På restaurangen tar dom med Egen dryck som dom har köpt från supermarket och dricker det till maten istället för att beställa på restaurangen?

Frågar mig saker på ryska, så jävlar jag att svara på Svenska, För att bevisa att jag inte är RYSK. Men ändå Fortsätter dom fråga på ryska

Går CP sakta på gatorna och brett så man inte kan gå förbi :S (men inte bara ryssar som gör såklart. men mest dels av dom här gör det.)

VArför har dom inte lärt sig Engelska för? fattar inte? Inte en Jävel Kan ENGELSKA!

undra hur många % i Ryssland som kan Engelska 2-3%?

shit vad trött man blir på dom..

Ville bara skriva av mig lite.

Pratar vi dumhet tar jag ryssar över somalier alla dagar i veckan.

Och just nu kan jag förstå om ryssarna spårar, alla behandlar dom som smuts för något Putin syaslar me. Dra alla över en kamm är bevisat okej nu... Eller?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in