Tjenna!
Snart har jag tänkt mig söka in till högskola och kollar då först och främst på Chalmers. För ett år sen var jag ganska säker på att det jag ville läsa var D (DATATEKNIK) på 180 hp, men nu när jag kollar i år är jag inte alls lika säker då jag numera hellre skulle vilja läsa IT (INFORMATIONSTEKNIK), men då är det så här: Jag har inte sugen på mer än 3 år.
Så det jag har en tanke om nu är att läsa IT och hoppa av och ta kandidatexamen vid 3 år istället (eller vad det nu heter). Men, om man då blickar framåt och kollar på chansen för mig att få jobba med det jag vill, finns den fortsatt kvar, eller är jag mer eller mindre värdelös vad det gäller arbetslivet sen då? Vad missar jag?
Jag känner lite så här nämligen att jag tror att jag kan få de där sista åren på egen hand, om ni förstår? Alltså att... har jag den där grunden så tror jag att jag kan komma till samma ställe som en som tar 2 år extra på skolan. Om jag vill.
Eller är det isåfall bättre att satsa på D? D är väl fortfarande lite intressant, men inte alls lika mycket då jag tycker det är mycket roligare att programmera mjukvara. Är det tillochmed lite så att det lite är vilket som om jag väljer IT eller D?
Kanske kan vara värt att lägga till att det jag förr eller senare vill bli är programmerare/projektledare/egenföretagare med inriktning IT.
Kanske blev lite flummigt och många frågor, men hoppas ni fattar

Jätteglad för svar