• 1
  • 2
2011-03-06, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoraBockenBruse
Till att börja med så tycker jag att denna tråd är på gränsen till felpostad. Jag vet inte om det är ett psykiskt problem eller om det kan vara en sjukdom.

Jag har aldrig haft några känslor för kompisar, familj, med/motsatta kön eller andra personer. Så länge jag kan minnas har jag intalat mig själv om att ni inte finns utan att ni bara är en dröm/ illusion. Därför har jag aldrig kunnat känna sorg eller glädje för andra personer, ni finns liksom inte. Senaste tiden så har jag börjat inse att ni kan finnas och finns ni inte så kan jag fortfarande få svar av er sk. illusioner. Det här har fått mig att må mycket dåligt under hela mitt liv. Jag ser andra människor i förhållanden, jag ser sorg och glädje men jag kan inte känna det själv i stor utsträckning.

Jag är nyfiken på hur det känns att tycka om någon. Den sorg/glädje som är på film, är det även så i verkligheten?

När man är kär är man då helt bunden till den andra personen och tänker man då bara på den personen hela tiden?

Om man har en bra relation till sin familj, uppskattar man då en trevlig middag med familjen?

tacksam för svar.

jag har svårt för att "klicka" med människor, men tre eller fyra gånger så har jag verkligen fått respekt för en person, mestadels killkompisar.
det är inte kärlek utan respekt.
kan säga att jag inte respekterar någon i min släkt på det sättet.

att respektera någon är att man litar på personen, ser sig själv i personen.
jag blir glad och pigg/pratglad när jag träffar personen
Citera
2011-03-07, 01:41
Medlem
Cregers avatar
det har blivit sådär mer och mer för mig desto äldre jag blir, därför jag helt enkelt inte längre behöver andra människor lika mycket och därför fäster mig mindre vid dem.

mycket av att folk "gillar" varandra handlar om ett formellt spel för att hålla kvar kontakten med folk som är nyttiga för dem, och det är oftast inte känslor för en annan person som ligger bakom mer än att det är känslor som ligger bakom gör att man firar julafton för man är kär i tomten.

alltså om man inte är likgiltig mot andra människor lär man sig bli det tillslut för annars blir det för självdestruktivt, mycket av att gilla andra människor handlar om att man känner smärta över att de är borta och det är ingenting man saknar om det försvinner.

du är inte störd eller sjuk på något sätt utan bara mindre känslosam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in