2007-06-28, 10:56
Medlem
Moets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maipenrai
Blir inte billigare. Visum mm r svindyrt.
Du ska ha visum fr ryssland, mongoliet och kina. + flyg frn peking till Bangkok.

ไม่เป็นไร

Nu kanske du missade min smiley?
Citera
2007-07-11, 21:16
Bannlyst
Sg att man bokar resa ToR till Hong kong och fixar biljett sjlv drifrn till Bangkok, visst mste det vara ett billigare alternativ n att fixa hela resan hrifrn? Hittar resor under 7k till Hong Kong runt julen, kostar bra mycket mer hela vgen. Och inte kan det kosta mer n ngon tusenlapp att flyga mellan Hong Kong och Bangkok?
Citera
2007-07-12, 21:35
Medlem
Bartbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyosis
Sg att man bokar resa ToR till Hong kong och fixar biljett sjlv drifrn till Bangkok, visst mste det vara ett billigare alternativ n att fixa hela resan hrifrn? Hittar resor under 7k till Hong Kong runt julen, kostar bra mycket mer hela vgen. Och inte kan det kosta mer n ngon tusenlapp att flyga mellan Hong Kong och Bangkok?

Har tidigare sjlv kollat detta alternativ, men vad jag kommit fram till s finns det inget lgprisbolag som flyger HKG-BKK.
alternativet r JetStar till SIN ca. 1200 kr ToR, SINBKK med Airasia kostar ca. 900 kr
Thai Air har jag fr mig kostar frn ca. 2500 kr HKG-BKK ToR

Ett annat alternativ r via Beijing.
STOPEK ca. 6000 kr, PEKBKK ca. 3000 kr
Citera
2007-07-20, 21:13
Medlem
aerfloth (stavning?) flyger ganska billigt ifrn ryssland fortf kanske?
Citera
2007-08-13, 13:48
Medlem
Bokade resa igr,

28/12 - 08/01

Arlanda - Frankfurt (SAS)
Frankfurt - Dubai (Emirates)
Dubai - Bangkok (Thai Airways)

T.o.R

Pris: Ca 7800kr inkl. skatter och avgifter
Citera
2007-08-27, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snelker
Bokade resa igr,

28/12 - 08/01

Arlanda - Frankfurt (SAS)
Frankfurt - Dubai (Emirates)
Dubai - Bangkok (Thai Airways)

T.o.R

Pris: Ca 7800kr inkl. skatter och avgifter

Lust att ge lite mer info om var du bokat ifrn osv?
Citera
2007-08-27, 20:31
Medlem
Ckolons avatar
Citat:
Lust att ge lite mer info om var du bokat ifrn osv?

Finns p dem flesta Rese-sidorna p ntet om du sker.

Turkish Airways flyger billigast i Januari fr 7300kr inkl alla avgifter ToR till bangkok mellanlandar i istanbul.

Det r den billigaste jag har hittat hittils och har skt mycket, allt annat r redan fullbokat ssom Air China osv. Detta gller ju frsts om man ska boka nu blir ju billigare givetvis om man bokar i December lr Januari.
Citera
2007-08-27, 21:34
Medlem
Ckolons avatar
Mste rtta ovan min skrivning.

Det jag vill sga r att Annars flyger Air China International, och Air China till Bangkok, frn Arlanda, mellan landar i Peking. Fr 5500kr INKL skatter. Det r det billigaste jag har hittat hittils om man bokar i lngt i frvg.

Varfr folk skriver att man ska flyga till Hong kong fr 6000kr, sen till bangkok fr 3000 frn Hong Kong har jag ingen som helst aning om, det lter riktigt idiotiskt att gra s, om inte annat jvligt dyrt.

OBS: priset med China r i Januari ToR
Citera
2007-08-27, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ckolon
Finns p dem flesta Rese-sidorna p ntet om du sker.

Turkish Airways flyger billigast i Januari fr 7300kr inkl alla avgifter ToR till bangkok mellanlandar i istanbul.

Det r den billigaste jag har hittat hittils och har skt mycket, allt annat r redan fullbokat ssom Air China osv. Detta gller ju frsts om man ska boka nu blir ju billigare givetvis om man bokar i December lr Januari.

Beror ju p nr du ska ka. Jag letar resor runt 21-22/12 -> 14-15/1. Dom priserna ligger p 10k+. Det fr rknas som billigt runt julen verkar det som. S nu kanske du frstr varfr folk hellre ker fr 8k med ett till stopp.

F en resa fr 5.5k runt julen kan du drmma lnge om.
Citera
2007-08-28, 19:15
Medlem
Ckolons avatar
Citat:
Beror ju p nr du ska ka. Jag letar resor runt 21-22/12 -> 14-15/1. Dom priserna ligger p 10k+. Det fr rknas som billigt runt julen verkar det som. S nu kanske du frstr varfr folk hellre ker fr 8k med ett till stopp.

Vid jul r det nog jvligt dyrt, men det r det vl till thailand oavsett om man ska flyga direkt utan stopp?

Allts, dom resorna jag har hittat r kring 24 Januari till 11 februari. 1 mellanlandning. Allts i slutet av Jan till ngn gng i februari. D kan man hitta riktigt bra priser, som den fr 5.500kr t.ex
Citera
2007-08-28, 20:06
Medlem
Citat:

Boka frn Frankfurt - Bangkok med hjlp av e-bookers.de eller flygbolagens egna sidor,

malaysian airlines
etihad
srilankan
emirates
eva air
qantas
cathay pacific

Sen Sto - Fra med typ Travelstart.

Frankfurt r ju europas flyghubb, s det finns mngder med flygbolag som flyger drifrn till asien. vissa billigare n andra!

kollade nyss p,
Sn 23 Dec 07 till Tis 15 Jan 08: 842 euro med emirates

ToR stockholm frankfurt brukar g p dryga tusenlappen, om du flyger med ryanair kan du f det billigare, men det blir lite transport.
Citera
2007-08-28, 20:26
Medlem
Domedagens avatar
Billigast e om du lyckas boka biljetten via en resebyra i thailand..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in