Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Detsamma borde gälla män. Då kanske de även skulle jobba när deras chefer inte är närvarande.

I privat sektor blir du övervakad vare sig chefen är på plats eller inte och du behövs utifrån vad man presterar. Presterar du inte bli du sparkad. jag antar att du menar offentlig sektor där du själv jobbar.
Citera
2017-07-15, 18:45
Medlem
Mooons avatar
Du tar ju upp de riktiga fobeckana också.

Men vad är det för fel att ta sig en stänkare på lunchen, det bangar väl inte en riktig karl för? Det kan jag gott relatera till.

Citat:
Ursprungligen postat av whatdoyumean
Som Magdalena Andersson som setts dricka sprit till lunchen ensam på krogen vid rätt många tillfällen och så Alice Bah vars enda merit att hon varit med i TV. Mona Sahlin är en annan och klownen som hade någon åsikt om Auschwitz. Både Mona och MP papegojan fick ju gå för de blev en belastning för att de var så rutinerade och balanserade människor.
Citera
2017-07-15, 18:47
Medlem
Citat:
I privat sektor blir du övervakad vare sig chefen är på plats eller inte och du behövs utifrån vad man presterar. Presterar du inte bli du sparkad. jag antar att du menar offentlig sektor där du själv jobbar.

Jag jobbar faktiskt för ett privat företag. Det är min sambo som jobbar för kommunen.

Hade det inte funnits arbete att göra hade jag med största sannolikhet inte haft någon anställning ö.h.t.
Citera
2017-07-15, 18:49
Medlem
Citat:
Jag jobbar faktiskt för ett privat företag. Det är min sambo som jobbar för kommunen.

Hade det inte funnits arbete att göra hade jag med största sannolikhet inte haft någon anställning ö.h.t.

Tycker du ska bli socialfall.
Citera
2017-07-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Du tar ju upp de riktiga fobeckana också.

Men vad är det för fel att ta sig en stänkare på lunchen, det bangar väl inte en riktig karl för? Det kan jag gott relatera till.

det är helt ok om man fått sitt jobb på annat än meriter och ansvarar för ett lands ekonomi. det ör du säkert varje dag så det är ju inget fel med det. Så gör väl alla...?
Citera
2017-07-15, 18:53
Medlem
Citat:

Varför? Jag gillar att jobba och ogillar att behöva vända på kronor.

Men alla stackars skattebetalande män kan ju säga upp sig och glassa på bidrag. Verkar ju vara något de vill göra.
Citera
2017-07-15, 18:53
Medlem
Mooons avatar
Det är det bästa eller låta en karl betala allt. Jag ligger på soffan, skriver här, äter choklad och jobbar så lite jag kan. Kräver städhjälp av Rut, låter en praktikant laga mat och jag behöver inte ens knulla gubben. Han har tre jobb för att försörja oss, så han stupar ju i säng. Mina barn tar deras pappor hand om.

Livet är underbart.

Citat:
Citera
2017-07-15, 18:58
Medlem
Citat:
Det är det bästa eller låta en karl betala allt. Jag ligger på soffan, skriver här, äter choklad och jobbar så lite jag kan. Kräver städhjälp av Rut, låter en praktikant laga mat och jag behöver inte ens knulla gubben. Han har tre jobb för att försörja oss, så han stupar ju i säng. Mina barn tar deras pappor hand om.

Livet är underbart.

Det är därför du är på Flashback. Vem vill jacka i en sådan som dig?
Citera
2017-07-15, 19:00
Medlem
Mooons avatar
Min tre ex och min nuvarande man som jobbar så jag kan vara hemmafru vill det. Han vill ha mig hemma, säger han och jag älskar det. Det är kul att läsa på olika forum, på Tinder BK och KK och BUK.

Citat:
Det är därför du är på Flashback. Vem vill jacka i en sådan som dig?
Citera
2017-07-15, 19:01
Medlem
Citat:
Varför? Jag gillar att jobba och ogillar att behöva vända på kronor.

Men alla stackars skattebetalande män kan ju säga upp sig och glassa på bidrag. Verkar ju vara något de vill göra.

Du har helt rätt i allt du skriver. Du verkar vara smart.
Citera
2017-07-15, 19:02
Medlem
Citat:
Min tre ex och min nuvarande man som jobbar så jag kan vara hemmafru vill det. Han vill ha mig hemma, säger han och jag älskar det. Det är kul att läsa på olika forum, på Tinder BK och KK och BUK.

Verkar vara en klok "man" som drar lasset själv. Är det inte dags att slå på TV:n nu eller hålla på med Tinder så att du får dig en "riktig man"..
Citera
2017-07-15, 19:12
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Ja, självklart. Det finns inte en enda kvinna som på egen merit har fått jobb som chef eller på något mer välavlönat jobb öht. De har blivit inkvoterade, legat till sig tjänsten eller hotat sig till den. Det är bara att titta sig runt och när man ser alla dessa kvinnor som sitter på bra jobb som höga tjänstemän av alla slag, politiker och det värsta, jobb inom media så inser man hur jävligt allt är.
nja det där med (ljug)media låter tveksamt. Och knulla sig till jobb är ovanligt idag. Kvotering är enda vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in