Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninking
Hur tror du folk får chefspositioner o dylikt? Via lotto? Meriter är vad som räknas när någon anställs, då en merit kan ses som färdighet uttryck i praktiken. Utan kompetens är det svårt att ta sig uppåt.

Jag tror att du har dålig koll på hur man numera får sina jobb speciellt inom offentlig sektor, politiker och som journalist för monopolmedia. Du kan ju kolla vilka som får sina jobb på SVT och Arbetsförmedligen och Malmö stad.
Citera
2017-07-15, 12:02
Medlem
TrickieDickies avatar
Läs detta kloka och tänkvärda inlägga av Gunnar Adler-Karlsson (Är kvinnan dummare?) angående detta ämne om skillnaderna mellan mäns och kvinnors intelligens.

http://www.philosophicalpark.org/index.php?option=com_content&task=view&id=164&Item id=26
Citera
2017-07-15, 12:17
Medlem
Mooons avatar
För mig räckte det att jag var kvinna. Fick peka på det jobb jag helst ville ha, begärde dubbelt så hög lön som en man på denna post har och såklart fick jag det. Jobbar dessutom mest hemifrån, tittar in ibland bara. Jag har inte heller varken utbildning eller kompetens. Det är så skönt att vara kvinna man glider bara fram.

Citat:
Ursprungligen postat av yasinmughal
Jag tror att du har dålig koll på hur man numera får sina jobb speciellt inom offentlig sektor, politiker och som journalist för monopolmedia. Du kan ju kolla vilka som får sina jobb på SVT och Arbetsförmedligen och Malmö stad.
Citera
2017-07-15, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
För mig räckte det att jag var kvinna. Fick peka på det jobb jag helst ville ha, begärde dubbelt så hög lön som en man på denna post har och såklart fick jag det. Jobbar dessutom mest hemifrån, tittar in ibland bara. Jag har inte heller varken utbildning eller kompetens. Det är så skönt att vara kvinna man glider bara fram.

Det är därför du är påloggad här och ställer frågor som visar på att du har exceptionellt låg IQ.
Citera
2017-07-15, 13:25
Medlem
Mooons avatar
Som kvinna har jag per automatik extremt låg iq. Den är biologiskt, genetiskt och rent av evolutionärt. De kvinnor du ser i samhället som har höga tjänster och ansvarsfulla befattningar är inte kvinnor, de är män utklädda till kvinnor.

Vad var min fråga förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av yasinmughal
Det är därför du är påloggad här och ställer frågor som visar på att du har exceptionellt låg IQ.
Citera
2017-07-15, 18:23
Medlem
Agamantums avatar
Citat:
Som kvinna har jag per automatik extremt låg iq. Den är biologiskt, genetiskt och rent av evolutionärt. De kvinnor du ser i samhället som har höga tjänster och ansvarsfulla befattningar är inte kvinnor, de är män utklädda till kvinnor.

Vad var min fråga förresten?
Kvinnor kvoterade in på sin höga post, beroende på sitt kön.
Citera
2017-07-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum

Eller åberopar man feminism för att man inte har meriter och ta igen gapen som de själva skapat.
Citera
2017-07-15, 18:34
Medlem
Mooons avatar
Ja, självklart. Det finns inte en enda kvinna som på egen merit har fått jobb som chef eller på något mer välavlönat jobb öht. De har blivit inkvoterade, legat till sig tjänsten eller hotat sig till den. Det är bara att titta sig runt och när man ser alla dessa kvinnor som sitter på bra jobb som höga tjänstemän av alla slag, politiker och det värsta, jobb inom media så inser man hur jävligt allt är.

Citat:
Ursprungligen postat av Agamantum
Citera
2017-07-15, 18:35
Medlem
Jumalautas avatar
Kvinnor ska bara anställas på 100 procent resultatbaserad lön. Inte för att det inte klarar av jobbet utan för det är det enda sättet att undvika osakliga lönediskussioner. IQ är det ofta inte något större problem med men resten tyvärr.
Citera
2017-07-15, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Kvinnor ska bara anställas på 100 procent resultatbaserad lön. Inte för att det inte klarar av jobbet utan för det är det enda sättet att undvika osakliga lönediskussioner. IQ är det ofta inte något större problem med men resten tyvärr.

Detsamma borde gälla män. Då kanske de även skulle jobba när deras chefer inte är närvarande.
Citera
2017-07-15, 18:42
Medlem
Citat:
Ja, självklart. Det finns inte en enda kvinna som på egen merit har fått jobb som chef eller på något mer välavlönat jobb öht. De har blivit inkvoterade, legat till sig tjänsten eller hotat sig till den. Det är bara att titta sig runt och när man ser alla dessa kvinnor som sitter på bra jobb som höga tjänstemän av alla slag, politiker och det värsta, jobb inom media så inser man hur jävligt allt är.

Som Magdalena Andersson som setts dricka sprit till lunchen ensam på krogen vid rätt många tillfällen och så Alice Bah vars enda merit att hon varit med i TV. Mona Sahlin är en annan och klownen som hade någon åsikt om Auschwitz. Både Mona och MP papegojan fick ju gå för de blev en belastning för att de var så rutinerade och balanserade människor.
Citera
2017-07-15, 18:42
Medlem
Mooons avatar
Lönebidrag kanske? För män så det bli billigare för arbetsgivarna att anställa er. Inga krav, bara att fika och glida runt om dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in