Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-11, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Källa på det?

Enligt de senaste rönen har män högre intellekt än kvinnorna i genomsnitt.

Och var är källan på det?
Citera
2011-03-11, 02:04
Medlem
Dossys avatar
Citat:
Källa på det?

Enligt de senaste rönen har män högre intellekt än kvinnorna i genomsnitt.

Ok så var då snäll o plocka fram dessa senaste rön för jag är ju föga övertygad nu
Och vad menar du? var rönen för dom senaste rönen antydande till att kvinnan var smartare?
Citera
2011-03-11, 02:13
Medlem
Stiffnippless avatar
Era dumma kvinnor, trådstarten handlar om just detta. Att ni sen inte kan hitta era egna arslen i totalt mörker stärker inte motbevisningen på det sätt ni önskar.
Citera
2011-03-11, 02:17
Medlem
Dossys avatar
Haha du hittade alltså inte några bevis på dina nya rön?
Nää... tänkte väl de.
och även om det nu skulle finnas nya rön som bevisar det så är det från några få forskare utav många.
Finns säkerligen mängder med forskare som säger det motsatta.
Citera
2011-03-11, 02:21
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dossy
Haha du hittade alltså inte några bevis på dina nya rön?
Nää... tänkte väl de.
och även om det nu skulle finnas nya rön som bevisar det så är det från några få forskare utav många.
Finns säkerligen mängder med forskare som säger det motsatta.

Så empiriskt bevisade deduktiva metoder räcker inte för dig?

Måste vi åka hem till dig för att bevisa hur korkad du är i samband med ditt sistnämnda inlägg?

Det är kanske det du vill eftersom ingen vill ha med dig att göra?
Citera
2011-03-11, 02:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
OT raderat. Nu försöker vi hålla debatten på en mindre personlig nivå, tack. Personangrepp är oönskade. //Mod
Citera
2011-03-11, 08:11
Medlem
MrAtomics avatar
Så där resonerar killar oftast i unga åldrar vilket jag hoppas för TS skull att han befinner sig i. Jag själv som man tycker snarare att män som tänker så har intellektuella problem..det går ju att likna med den konstiga versionen av feminism (vilket jag inte skulle vilja kalla det dom höll på med) som ett antal kvinnor höll på med och kallade männen djur. Det här är ju exakt samma sak fast åt andra hållet.
Citera
2011-03-11, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAtomic
Så där resonerar killar oftast i unga åldrar vilket jag hoppas för TS skull att han befinner sig i. Jag själv som man tycker snarare att män som tänker så har intellektuella problem..det går ju att likna med den konstiga versionen av feminism (vilket jag inte skulle vilja kalla det dom höll på med) som ett antal kvinnor höll på med och kallade männen djur. Det här är ju exakt samma sak fast åt andra hållet.

Nja. Om det går att mäta och kvantifiera så är det inte längre flumvetenskap. Huruvida just det här stämmer eller inte är väl svårt att säga utan mera ingående studier men vi vet ju bland annat redan att kvinnor har betydligt sämre (över lag, naturligtvis finns det säkert undantag) spatialsinne än män.

Om det sedan är nödvändig kunskap är väl svårt att säga inte minst eftersom det potentiellt kan skapa motsättningar och sociala slitningar, men generellt sett är ju all forskning nyttig oavsett om man kan avgöra nyttan omedelbart eller inte.
Citera
2011-03-11, 08:49
Medlem
MrAtomics avatar
Citat:
Kom med något konkret eller håll käften. Hade du varit man så hade kirurgen akut fått plocka upp dina tänder via rektoskopi.

HAHAHAHAHAHA! Ja, jättekul! Klappmongomaffian dansar och skriker i högan sky och halkar på sina egna sura uppstötningar, ramlar ner från bordet och bryter nacken av sig.

Jag föredrar kvinnor och kvinnors rövar. Dina preferenser vill jag inte ens reflektera över, men det är tur att det åtminstone finns någon i förorten som ger kulturberikarna den stimulans som de normalt sett får genom att begå våldtäkter.

Du kan försöka hålla debatten på någon nivå.. när jag läste dina inlägg trodde jag först att du skämtade.. men du kommer mest att själv få problem i livet om du har den attityden. Att vara så könsfixerad eller att tro att alla kvinnor är korkade säger ju definitivt mer om dig än om kvinnor .. hur många aggressiva kommentarer du än slänger upp. Jag vet inte om kvinnor har varit elaka mot dig .. eller om du har haft en taskig mamma .. eller om du har en låg självkänsla och ett behov av att hävda dig gentemot andra grupper.. men ngt är det.
Citera
2011-03-11, 09:14
Medlem
MrAtomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicolai
Nja. Om det går att mäta och kvantifiera så är det inte längre flumvetenskap. Huruvida just det här stämmer eller inte är väl svårt att säga utan mera ingående studier men vi vet ju bland annat redan att kvinnor har betydligt sämre (över lag, naturligtvis finns det säkert undantag) spatialsinne än män.

Om det sedan är nödvändig kunskap är väl svårt att säga inte minst eftersom det potentiellt kan skapa motsättningar och sociala slitningar, men generellt sett är ju all forskning nyttig oavsett om man kan avgöra nyttan omedelbart eller inte.

Jag kan lova dig att de finns studier som spretar åt alla möjliga håll inom alla områden. Man brukar inte inom forskningsvärlden godta ngt förrens det finns många studier som backar upp det... då kan man göra såkallade metastudier. Jag har själv gjort två liknande kvantifierbara studier som har pekat åt två helt olika håll.. det har främst med hur designen, urval och speciellt testinstrumenten om studien är bra eller inte. Att den är kvantifierbar behöver inte säga någonting, snarare är det viktigt om resultat är replikerbart.. jag kan tex slänga ihop en kvantifierbar studie på några timmar som inte säger ett smack.

Det du säger om spatiala intelligensen stämmer dock enligt åtskilliga studier.. likaså brukar kvinnor har en bättre verbal förståelse än män. Men det bör ju påpekas, för att många här verkar inte förstå vetenskapliga studier, att detta beskriver bara genomsnitt .. min syrra har tex betydligt bättre spatial intelligens än vad jag har och jag har en vassare verbal intelligens än henne. Vetenskapliga studier om stora grupper säger ingenting om mig eller dig.. det är det vissa verkar tro när det hävdar sin egen intelligens framför i det här fallet en kvinnas. Det blir helt absurt.
Citera
2011-03-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
All kunskap är inte pk. Allt fakta är inte "rolig" för vissa. Jag ser dock inte anledningen till att upprörd över en sådan sak. Det är som det är. Ska vi ljuga istället då?

Det är inte kunskap eller fakta. Det är åsikter från eran sida, sedan vad de grundar sig på vet jag inte. Nej ljuga borde ni verkligen inte göra, för då skulle vi inte veta vilka villka avskum ni är.
Citera
2011-03-11, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thepressbyran
Det är inte kunskap eller fakta. Det är åsikter från eran sida, sedan vad de grundar sig på vet jag inte. Nej ljuga borde ni verkligen inte göra, för då skulle vi inte veta vilka villka avskum ni är.

Jo det är fakta. Inget att kalla folk avskum över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in