• 1
  • 2
2012-09-02, 22:45
Medlem
Behöver man kryssa i "L" (lovdag) för varje lördag och söndag, eller utgår FK automatiskt ifrån att dessa är lediga? Borde ju inte spela någon roll när fem dagar i veckan ändå är gränsen för vad som berättigar utbetalning.
Citera
2012-09-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Behöver man kryssa i "L" (lovdag) för varje lördag och söndag, eller utgår FK automatiskt ifrån att dessa är lediga? Borde ju inte spela någon roll när fem dagar i veckan ändå är gränsen för vad som berättigar utbetalning.

Ingen som vet? För fan FB, kom igen. FKs urusla hemsida säger inget om det, inte som jag hittar iaf
Citera
2013-02-28, 18:11
Medlem
Grentars avatar
Bump.

Jag försöker ladda hem enkäten via hemsidan, som hänvisar mig till den senaste mjukvaran utav adobe, vilket jag redan har installerad. Kan läsa andra dokument.

Finns det någon vänlig själ som skulle kunna ladda upp den på någon annan sida?
Citera
2013-02-28, 20:06
Medlem
arcen2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts

Nej du behöver inte markera L.
Det gör du bara då du kommit överens med af att ta ut lovdagar på dagar som normalt är ersättningsberättigade.
Citera
2015-01-16, 00:12
Medlem
jacoooops avatar
Lånar tråden lite

Jag ska gå ur UGA (som det kallas?) nu den 18 Jan. Tidigare har jag min anmälda period varit mellan 2014/X/11 - 2014/X/10 men eftersom det är sista månaden är det väl ok att jag anmäler för 2014/12/11 - 2015/01/18, dvs en period som är längre än 1 månad.
Samt, måste jag berätta för FK att jag går ur UGA eller kommer AF föra vidare budskapet?

Nu till den förbannade blanketten. Jag har jobbat en del under december och detta måste ju naturligtvis FK veta. Enligt deras blankett ska jag fylla i ett A på den dag jag jobbat - Gäller det även för helger? Sedan vill de att jag ska fylla i antalet timmar jag var frånvarande från programmet, men då är frågan vilka tider som programmet gäller? 08-17 enligt tråden, är det bekräftat någonstans? Så om jag jobbade dag 1 mellan 10-19 t.ex. så är jag frånvarande 7 timmar. Korrekt?

Tack på förhand!
Citera
2015-01-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jacoooop
Lånar tråden lite

Jag ska gå ur UGA (som det kallas?) nu den 18 Jan. Tidigare har jag min anmälda period varit mellan 2014/X/11 - 2014/X/10 men eftersom det är sista månaden är det väl ok att jag anmäler för 2014/12/11 - 2015/01/18, dvs en period som är längre än 1 månad.
Samt, måste jag berätta för FK att jag går ur UGA eller kommer AF föra vidare budskapet?

Nu till den förbannade blanketten. Jag har jobbat en del under december och detta måste ju naturligtvis FK veta. Enligt deras blankett ska jag fylla i ett A på den dag jag jobbat - Gäller det även för helger? Sedan vill de att jag ska fylla i antalet timmar jag var frånvarande från programmet, men då är frågan vilka tider som programmet gäller? 08-17 enligt tråden, är det bekräftat någonstans? Så om jag jobbade dag 1 mellan 10-19 t.ex. så är jag frånvarande 7 timmar. Korrekt?

Tack på förhand!

Tja kan bara hjälpa dig med det sista:
Du behöver inte skriva i när du jobbat på helger, samma som du inte behöver skriva i om du jobbat innan kl. 08 eller efter 17 på vardagar.

det stämmer alltså att FK räknar hela dagen som 08-17, och har du haft en timmes lunch under den tiden tex så fyller du i en timme mindre
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in