2011-03-05, 12:50
Medlem
Highsounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alardee
ska nog börja springa på rullbandet i gymmet samt cykla och INTE alls köra någon benövning med vikter.

Disco
Citera
2011-03-05, 13:15
Medlem
Nuke-it-alls avatar
Citat:
va? jag kör Gold Standard proteinpulver från gymgrossisten. något fel på de? protein bygger muskler och muskler bränner fett?

Skiten är för dyr. Vad sägs om att läsa runt lite på forumet innan du drar igång en idiotisk tråd?
Senast redigerad av Nuke-it-all 2011-03-05 kl. 13:26.
Citera
2011-03-05, 13:16
Medlem
Helt fel att tro att man "tränar bort fett". Fel bild av hur det fungerar om man ska beskriva det korrekt.

Muskler bränner fett? Vilken planet kommer du från? Herregud...
Citera
2011-03-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Helt fel att tro att man "tränar bort fett". Fel bild av hur det fungerar om man ska beskriva det korrekt.

Muskler bränner fett? Vilken planet kommer du från? Herregud...
ja men vad i helsike bränner fett då?
Citera
2011-03-05, 14:07
Medlem
slajjers avatar
Citat:

kaloriunderskott och lite go gång eller jogg i fettförbränningstempo, det du tänker på när du säger att muskler bränner fett är att ju mer muskler du har,destro högre metabolism har du men i praktiken funkar det inte riktigt att bli av med det fettet genom muskler eftersom du behöver ligga på överskott för att bygga dessa muskler, så ta det ett steg i taget, bränn fettet sen bygg muskler
Citera
2011-03-05, 14:37
Medlem
Citat:

Som ovan skrev så äter man mindre energi än kroppen gör av med. Träning i sin tur förbränner energi, men man kan inte överskatta energimängden som de flesta lätt gör. Att springa en timme allt vad man orkar ger inget synbart resultat.

För varje kilo muskelmassa så ökar den dagliga förbränningen något, men det är såpass lite att man inte ens ska spekulera i det. Behövs en jäkla massa kilo för att det ska göra skillnad och för att nå dig är du redan expert på både kost och träning.
Citera
2011-03-05, 14:39
Medlem
Jag undrar om någon kan ge mig en bra diet som jag kan följa strikt. Har inte tillgång till gym eftersom jag bor i en by i utlandet (pluggar). Jag kan jogga, promenera och springa ute dock.
Jag är en tjej på 24år, väger 60kg och är 168 lång. Jag vill väga 55kg för att se bra ut! Jag har love handles och lårfett... inte fint!
Har precis fått T3 (ska ta en röd tablett om dagen)! Hur lång tid kan det ta att gå ner 5kg fett?

Tacksam för svar!
Citera
2011-03-05, 15:11
Medlem
Queen-Obscences avatar
Träna styrketräning med hantlar det brukar finnas videos med bra övningar på youtube.
Kom ihåg att stretcha!, annars klumpar muskeln ihop sig och ser ännu större ut..
Citera
2011-03-05, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Kom ihåg att stretcha!, annars klumpar muskeln ihop sig och ser ännu större ut..

Big lol.
Citera
2011-03-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queen-Obscence
Träna styrketräning med hantlar det brukar finnas videos med bra övningar på youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Big lol.
ja verkligen big lol.
Citera
2011-03-05, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extrakilot
Jag undrar om någon kan ge mig en bra diet som jag kan följa strikt. Har inte tillgång till gym eftersom jag bor i en by i utlandet (pluggar). Jag kan jogga, promenera och springa ute dock.
Jag är en tjej på 24år, väger 60kg och är 168 lång. Jag vill väga 55kg för att se bra ut! Jag har love handles och lårfett... inte fint!
Har precis fått T3 (ska ta en röd tablett om dagen)! Hur lång tid kan det ta att gå ner 5kg fett?

Tacksam för svar!

Visst, men du kommer aldrig orka följa den för du lär inte tycka om att äta det jag äter i längden. Så tycker inte det är någon ide. Sen för att äta och inte gå upp igen så måste du ju ha en annan livsstil än du har idag vilket du får om ändrar om i kosten. Med kunskap om kalorier och makronutrienter så kan du fortfarande till viss del ha samma kost som idag utan att ändra om för mycket och fortsätta att väga 55kg efter viktnedgången.

5 veckor max om du sköter kosten perfekt. 1kg fett i veckan går man ner utan problem. : )
Citera
2011-03-05, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Visst, men du kommer aldrig orka följa den för du lär inte tycka om att äta det jag äter i längden. Så tycker inte det är någon ide. Sen för att äta och inte gå upp igen så måste du ju ha en annan livsstil än du har idag vilket du får om ändrar om i kosten. Med kunskap om kalorier och makronutrienter så kan du fortfarande till viss del ha samma kost som idag utan att ändra om för mycket och fortsätta att väga 55kg efter viktnedgången.

5 veckor max om du sköter kosten perfekt. 1kg fett i veckan går man ner utan problem. : )
ge oss några tips då för att gå ner i vikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in