Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-03-04, 22:36
Medlem
mr.banans avatar
Min flickväns gamla laptop har ett litet problem, batterisladden sitter ganska löst och glappar fruktansvärt mycket. Varje gång den glappar till så kommer det upp en symbol som visar en liten bild på antingen ett batteri eller en laddare och det står battery mode eller ac mode. Det jobbiga är att den sekund bilden visas kan man inte göra något, datorn liksom "fryser". Man kan inte skriva och datorn svarar inte. Det jobbiga är när detta dyker upp så fort datorn rör sig det minsta lilla, nu har jag datorn i knät och jag håller på att bli galen för jag måste stanna upp hela tiden.
Är det någon som vet hur jag kan få bort den här bilden så att datorn inte fryser??
Citera
2011-03-04, 23:10
Medlem
SandbergBoiis avatar
Hade samma problem med min laptop för något år sedan! Jag löste det genom att gå in på energischeman nere i högra hörnet ( batteriet) där klickar du in och återställer det schemat du använder.

Kan inte ge en utförlig förklaring om vad du ska klicka och allt eftersom jag sitter vid en stationär just nu, men så löste jag det i alla fall..

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in