2011-03-04, 18:06
Medlem
Hej, jag har ett problem som jag stör mig något fruktansvärt på.
Har en compac laptop, ca 1.5 år gammal, windows vista home premium men tror inte det är relevant till min fråga.
Jag tror att mitt ljudkort är sönder, när jag spelar musik i t.ex spotify eller vilken musikspelare som helst för den delen så hackar musiken helt plötsligt, händer ofta och varar i ca 10-20 sekunder.
För att få en hint av vad jag menar så kan jag försöka klara av det så här, säg att jag lyssnar på American idiot med green day så kan låten helt plötsligt börja lagga och spela upp samma text om och om igen. Typ som
Welcome to a new kind of tension.
All across the alien nation, alien nation, alien nation, alien nation. Ja osv.

Desamma när jag stremar film, så helt plötsligt så låser sig bilden och,ja samma replik sägs om och om igen.. Finns inte så mycket att göra har jag märkt än att vänta ut det.
Någon som vet vad de är och vad som måste göras?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-04, 18:24
Medlem
apintofstellas avatar
Låter mer som att det är din dator som är överbelastad och fryslaggar. Vad använder du för program att spela upp ljud och bild med? Du kan börja med att söka efter uppdateringar till detta.

Annars så försök att stänga ned så många program som möjligt, dvs dem som du inte använder. Ta en titt via Ctrl + Alt + Del och välj Task Manager. Eller öppna "Kör" via startmenyn och skriv "taskmgr". Ifrån den listan kan du välja att avsluta processer (den kommer att säga ifrån ifall det är ett nödvändigt program för att Vista ska funka).

Får du inte iordning på det här så är det väl bara att ominstallera Vista, alternativt ställa tillbaka till fabriksinställningar. Om du nu har en sån skiva. Hoppas det löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in