2011-03-04, 18:06
Medlem
Hej, jag har ett problem som jag str mig ngot fruktansvrt p.
Har en compac laptop, ca 1.5 r gammal, windows vista home premium men tror inte det r relevant till min frga.
Jag tror att mitt ljudkort r snder, nr jag spelar musik i t.ex spotify eller vilken musikspelare som helst fr den delen s hackar musiken helt pltsligt, hnder ofta och varar i ca 10-20 sekunder.
Fr att f en hint av vad jag menar s kan jag frska klara av det s hr, sg att jag lyssnar p American idiot med green day s kan lten helt pltsligt brja lagga och spela upp samma text om och om igen. Typ som
Welcome to a new kind of tension.
All across the alien nation, alien nation, alien nation, alien nation. Ja osv.

Desamma nr jag stremar film, s helt pltsligt s lser sig bilden och,ja samma replik sgs om och om igen.. Finns inte s mycket att gra har jag mrkt n att vnta ut det.
Ngon som vet vad de r och vad som mste gras?

Tack p frhand!
Citera
2011-03-04, 18:24
Medlem
apintofstellas avatar
Lter mer som att det r din dator som r verbelastad och fryslaggar. Vad anvnder du fr program att spela upp ljud och bild med? Du kan brja med att ska efter uppdateringar till detta.

Annars s frsk att stnga ned s mnga program som mjligt, dvs dem som du inte anvnder. Ta en titt via Ctrl + Alt + Del och vlj Task Manager. Eller ppna "Kr" via startmenyn och skriv "taskmgr". Ifrn den listan kan du vlja att avsluta processer (den kommer att sga ifrn ifall det r ett ndvndigt program fr att Vista ska funka).

Fr du inte iordning p det hr s r det vl bara att ominstallera Vista, alternativt stlla tillbaka till fabriksinstllningar. Om du nu har en sn skiva. Hoppas det lser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in