2011-03-05, 12:02
Medlem
Haha, den tavlan var extremt smaklöst men just därför funkar den väl skulle jag säga. Hade jag sett liknande hos någon hade jag tyckt att personen i fråga tycks ha självdistans. Sen att du inte verkar ha det är ju en annan fråga men inget fel att ha den uppe om du frågar mig.
2011-03-05, 12:33
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckingYee
Haha, den tavlan var extremt smaklöst men just därför funkar den väl skulle jag säga. Hade jag sett liknande hos någon hade jag tyckt att personen i fråga tycks ha självdistans. Sen att du inte verkar ha det är ju en annan fråga men inget fel att ha den uppe om du frågar mig.

Det förbannade "självdistansargumentet" är så uttjatat.
Är en bit över 30 och skulle nån i min bekantskapskrets ha en sån tavla, skulle han bli utsatt för en "intervention" utan motstycke.
Ingen s.k självdistans i världen skulle kunna rädda situationen för personen ifråga.

Men väldigt unga människor som söker sin identitet, har nog bara skoj åt dessa saker.
Tror jag säkert.

Återkom om 5-10 år och se om du tycker samma sak.
Skulle inte tro så.
Lämnar tråden nu.

//Crimson
2011-03-05, 12:47
Medlem
RadioGaGas avatar
Divor brukar ha tavlor på sig själva. Så ditt problem är att du är en diva. Om det är en psykisk sjukdom vet jag inte.
2011-03-05, 12:54
Medlem
Flippkids avatar
1. Skönaste killen i världen, skulle bli hur impad som helst om en kille hade en sån bild på sig själv. Hahah bäst ju.

2. Det gör ju inget att ha bra självförtroende, bara en fördel enligt mig så länge du inte går och ser ner på alla andra på ett dåligt sätt.
2011-03-05, 13:57
Medlem
bizzks avatar
haha du är ju sjuk i huvet *glimten i ögat
2011-03-05, 14:01
Medlem
tryffs avatar
Visst har du snygg kropp. Och att ha en stor tavla på sig själv är ganska coolt om man gör det med glimten i ögat.

Jag funderar dock på ditt smeknamn. De jag känner med diagnosen AS har stora problem att relatera till andra människor. Är din självfixering ett utslag av det?

Annars är väl var och varannan bloggande partyprinsessa helt självfixerade idag..varför inte du också?
2011-03-05, 14:03
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Visst har du snygg kropp. Och att ha en stor tavla på sig själv är ganska coolt om man gör det med glimten i ögat.

Jag funderar dock på ditt smeknamn. De jag känner med diagnosen AS har stora problem att relatera till andra människor. Är din självfixering ett utslag av det?

Annars är väl var och varannan bloggande partyprinsessa helt självfixerade idag..varför inte du också?

Nej, jag har INTE AS, såg någon dokumentär om det när jag gjorde accet. Tavlan och mitt nick har absolut inget med varandra att göra. Har dock aldrig kollat upp om jag har det eller ej, men..njaa, skulle inte tro det!
2011-03-05, 14:30
Medlem
namgrebs avatar
Eftersom det här är flashback utgår jag ifrån att det redan har nämnts, men det tål att upprepas; du borde träna ben mer.

Några problem med att du tycker om dig själv finns väl inte direkt, är ju hundra gånger bättre att vara lite besatt av sig själv än att inte vara bekväm med sig själv, så kör på!
2011-03-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aspergers-syndrom
Det kallas charm grabben. Att vara snäll, trevlig och ha självförtroende kommer du faktiskt längre på än du tror! Du borde testa någon gång!

Faktiskt beredd på att hålla med här. Man kan komma sjukt långt med lite charm.

OnT: Skulle nog ana ugglor i mossen om jag hade kommit hem till en polare och ser en sådan tavla.
Hade jag själv gjort något liknande så hade jag gjort det på ett mer smakfullt sätt.
2011-03-05, 16:37
Medlem
MrAtomics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Jag kan spontant inte se att det skulle vara dåligt med bra självförtroende.

Det beror på vad som ligger bakom självförtroendet.. låg självkänsla och bra självförtroende kan vara en jobbig mix. Jag tror tex att du har de värsta människorna i historien med den kombinationen.. Hitler, Napoleon etc.

Men det här tycker jag mest är komiskt.. jag skulle aldrig haft en sådan tavla i mitt rum.. och det skickar vissa signaler, men det är helt upp till dig och du är inte sjuk för att du har en stor tavla på dig själv.
2011-03-05, 16:55
Medlem
They're just narcissists
Well wouldn't it be nice to be Dorian Gray?
Just for a day
They're just narcissists
Oh, what's so great to be Dorian Gray
...Every day?

We're living in a looking glass
As the beauty of life goes by
You're going to be so oh
You're going to grow so old
Your skin so cold
2011-03-05, 17:10
Medlem
Magee89s avatar
Haha Tavlan är ju skit skön. Inget jag skulle ha själv då eftersom jag inte är förtjust i min egen kropp, men en tavla på mig själv skulle jag vilja ha.. tycker de var en rolig grej bara och om du har så bra självförtroende och tycker den ser bra ut och vill ha kvar den så go for it Ser inga problem i att ha en sån. De är lite små sjukt, men på ett roligt och bra sett

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in