Det var tråkiga smaker som gick vidare från förra veckan, dock ser de som ligger i topp nu ganska intressanta ut. Eller i alla fall några av dem.
"Bästa chipset", "Falafel och vitlök", "Medelhavet" och "Summer bacon" är alla smaker jag hade kunnat tänka mig prova på. "Läskchip" låter visserligen väldigt ovanligt men hade nog smakat skit och dessutom inte gått att genomföra.
"you ́ll never walk alone", "Finaly" och "sourcream cheese & onion" låter dock väldigt tråkiga.
Kolla själv på topplistan vad ni tycker. Förresten vet någon hur juryn väljer ut tre bidrag? Väljer de chipsen som har roligast namn? De som är lättast att skapa? eller lottar de bara ut tre slumpvalda?
Majonnäs och ketchup är helt klart en hyllning till "Regular Ordinary Swedish Meal Time" där extrem matlagning sker, ofta med inslag av ketchup och majonnäs
En pizzasmak gick såklart vidare denna vecka. Är det endast räfflade chips folk röstar på eller? Nåja det är bara en sourcream smak vidare än så länge, som har äpple också. Vidrig kombo som man verkligen inte hoppas kommer vidare.
En pizzasmak gick såklart vidare denna vecka. Är det endast räfflade chips folk röstar på eller? Nåja det är bara en sourcream smak vidare än så länge, som har äpple också. Vidrig kombo som man verkligen inte hoppas kommer vidare.
Ja blir den med pizza-smak en av de tre vinnarna tycker jag en bojkott av OLW vore på plats. Det med räfflade chips är intressant, jag tror alla väljer räfflade för att chipsen ska sticka ut från de "vanliga" oräfflade. Tyvärr så gör nästan alla det och därför är oräfflade de mest ovanliga.
Nu har fem nya gått till final, vad tror ni om dessa smaker? Lustigt nog är alla fem finräfflade. "You´ll never walk alone" var dock ett konstigt bidrag. Tvivlar på att OLW låter en påse med Liverpool-tema vinna.