• 1
  • 2
2011-03-04, 08:16
Medlem
Beethovanias avatar
Nu har OLWs "Mysmatchen" dragit igång igen, tävling där personer får välja vilka smaker som ska vara med i nästa upplaga av OLW chips. Själv har jag gjort ett bidrag, men räknar inte med att ha en chans då det mer kan ses som en popularitetstävling. Den som får flest vänner att rösta vinner, ofta med hjälp av twitter eller facebook.

Vad jag dock slås av är fantasilösheten hos många av de förslag som människor har gjort. Det är smaker som peppar, ost och sourcream. Oftast är det någon kombination av smaker som redan finns. Visst, en del har ganska bra fantasi, men de är i minoritet. Vad tycker ni? Är det tråkiga förslag?

Vilken smak tror ni hade varit godast? Vilken smak hade ni själv skapat?

http://www.mysmatchen.se/galleri
Citera
2011-03-04, 08:27
Medlem
trixigts avatar
Ja, där var inte många roliga förslag att gå vidare med.. Jag gillade dock sorten "Bullchips"

Själv hade jag skapat Peppar/Salt/Tomat -smaken bara för att just den blandningen är ultimat.
Citera
2011-03-04, 08:45
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trixigt
Ja, där var inte många roliga förslag att gå vidare med.. Jag gillade dock sorten "Bullchips"

Själv hade jag skapat Peppar/Salt/Tomat -smaken bara för att just den blandningen är ultimat.

Hm Tomat? Lägg till paprika så har vi lite Gulaschtema på den

En idé kunde ju vara att någon här skapar den ultimata "flashbackssmaken" får vi folk från forumet att rösta kan den nog få en hel del poäng. Dock är ju risken om den vinner att skaparen blir outad.

Edit: Alternativt kan vi komma överens om att rösta på något av de ovanligare förslagen som redan finns på sidan.
Senast redigerad av Beethovania 2011-03-04 kl. 08:47.
Citera
2011-03-04, 09:44
Medlem
Deviance88s avatar
Vore kul om någon gjorde den ultimata Flashback påsen som sedan vinner och kommer ut i butikerna
Citera
2011-03-04, 15:42
Medlem
mogs avatar
Håller med dig, det är väldigt tråkiga smaker...som vanligt.

Lösning? Flashback såklart!

Citera
2011-03-04, 17:47
Medlem
Beethovanias avatar
Men om det ska skapas en Flashback-smak måste denna även på något sätt representera flashback. Man kan max välja fyra smaker. Det bästa vore ju om dessa smaker symboliserar olika delforum.

Jag har kommit på några:

- Svamp: Får representera drogavdelningen, även om svampsmak inte ger hallucinationer så är det nog det närmsta vi kan komma.

- Bacon: Får representera Integration och Invandring, för att hålla undan de onda musselmännen

- Tryffel: Får representera delforumet Livsnjutare och finsmakare, så att även dessa känsliga smaklökar kan finna tycke för chipsen.

Detta är några förslag, någon som kan komma med nåt mer eller något bättre?
Citera
2011-03-05, 16:45
Medlem
karatepojkens avatar
skapade också en egen påse som det går rätt bra för med smakerna av: söt paprika, het chili, rödlök och avocado.. kallas munchie påsen
Citera
2011-03-05, 17:26
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatepojken
skapade också en egen påse som det går rätt bra för med smakerna av: söt paprika, het chili, rödlök och avocado.. kallas munchie påsen

Den fick en röst av mig, mest för att rödlök och avokado lät så gott. Sen kan den säkert bli en storsäljare hos flashbacks klientel med ett sådant namn

Jag förstår bara inte varför folk envisas med att nästan alltid ha sourcream med, är det verkligen så gott?
Citera
2011-03-06, 00:00
Medlem
Big Bosss avatar
Har gjort två sorter, en som heter Metal Mania och en sort som heter Bonavox.
Citera
2011-03-06, 00:24
Medlem
AMFSOLDs avatar
Vad är det man måste registrera, bara en e-mail?

I så fall kanske det fungerar med http://10minutemail.com/10MinuteMail/index.html
Citera
2011-03-06, 00:42
Medlem
Germanofils avatar
Om jag skulle skapa en smak skulle det bli ölchips. Skulle bli beska härliga chips.
Citera
2011-03-06, 00:46
Bannlyst
Jag skapade ett gott chips!
http://mysmatchen.se/bidrag/det-slutgiltiga-chipset

Varning: ni riskerar att bli riktigt gottesugna om ni klickar på länken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in