Är ganska intresserad utav mat men oftast gör jag samma grejer jag gjort 1000 gånger som inte tar så lång tid då skolan tar upp den mesta tiden. Har generellt ganska kass framförhållning när det gäller att planera min mat utan jag tittar vad jag har i kylskåpet/frysen/skafferiet och drar ihop något.
Dock så har jag märkt att jag, när jag freestylar, använder ish samma ingredienser eftersom jag inte har så mycket kunskap MEN ett stort intresse.
Jag vill således ha tips på lite mer "random" grejer som man kan använda lite då och då, säg stjärnanis, äppelcidervinäger osv, hoppas ni förstår vad jag menar.
Stor fördel är ju då också ifall grejorna håller ett tag, så att man inte har 4 dagar på sig utan kan låta vad-det-nu-är ligga i två veckor (lite svårdefinierad tid men inte nymalen köttfärs och inte heller el-dorado-krossade-tomater) för ett sedan användas.
Tack på förhand.
Edit: Bör även inte behöva resa över land och rike för att få tag på grejorna utan det ska gärna tillhöra en "välsorterad butik".
Edit: En något missvisande rubrik såg jag nu också. Ifall mod orkar ta sig mödan kan denne ändra till något lämpligare.