2011-03-04, 00:32
Medlem
otukts avatar
Den här tråden handlar om de brittiska-plakat-muslimerna. Vad jag har märkt så finns det en grupp muslimer i England som utmärker sig starkt jämfört med vanliga mer laidback muslimer i övriga delar av Europa och Nordafrika, är deras ofta obscena och provocerande plakat och budskap de vill visa upp.

t.ex.
http://focusuk.files.wordpress.com/2010/08/uk-jihadis.jpg

http://3.bp.blogspot.com/_QfVWU-2pVL4/SlkXAou9-BI/AAAAAAAAHLE/X2UtXjdgZKs/s1600/Message%2Bof%2Bhate%2BMuslim%2Bwomen%2Bhold%2Bplac ards%2Boutside%2Bthe%2BOld%2BBailey.jpg

http://img.dailymail.co.uk/i/pix/2006/08/muslim220806_228x266.jpg

http://img129.imageshack.us/img129/8799/01ukaphh2.jpg

Någon mer som känner igen detta? Vilken inriktning i islam har dem? Knappast shia va?

Subfråga typ Politk-Utrikes.
Varför just i England? Hur växte de fram? Har dem någon nu levande "ledarlik figur" som har inflytande över dem utom bin laden och co, utan i europa?
Citera
2011-03-04, 01:06
Bannlyst
Är själv muslim och har bott i london. Personligen så blir jag så jävla förbannad och äcklad när jag ser sådant folk. Min första chock var dem första månaderna på universitet, jag visste inte ens att det fanns bönerum på universitet tidigare, så jag blev jävligt glad och uppskattade det.
Planera att gå dit en fredag (oftast mkt folk på fredagsbönen) av skälet att träffa andra människor och ev lära känna folk.
Imamen börja predika sjuka saker och dem flesta ansiktsuttryck i lokalen var inte förvånade. Jag däremot fick en grov attack av mycket obekväma känslor och kände att jag måste flytta på mig snabbt som fan. Jag var dessutom bombsäker på att MI5 spanar på dessa typer, så jag reste mig upp och skrek "you are wrong and you do not represent me", blev direkt 'attackerad' av spinkiga pakis, blev tjafs och jag knuffa bort en som placera sitt ansikte mycket nära mitt på värsta aggressiva fjortissättet. Blev avstängd pga det.

Snacka med min pappa om det och vi kom överens om att jag aldrig mer ska sätta min fot i någon moske i London.

Sådana människor som rakt ut säger och faktiskt tycker att man ska avrätta andra och skita i brittiska lagar bör kastas ut från landet utan rättegång eller någon annan form av statlig process.
Citera
2011-03-04, 01:16
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowUdoin
Är själv muslim och har bott i london. Personligen så blir jag så jävla förbannad och äcklad när jag ser sådant folk. Min första chock var dem första månaderna på universitet, jag visste inte ens att det fanns bönerum på universitet tidigare, så jag blev jävligt glad och uppskattade det.
Planera att gå dit en fredag (oftast mkt folk på fredagsbönen) av skälet att träffa andra människor och ev lära känna folk.
Imamen börja predika sjuka saker och dem flesta ansiktsuttryck i lokalen var inte förvånade. Jag däremot fick en grov attack av mycket obekväma känslor och kände att jag måste flytta på mig snabbt som fan. Jag var dessutom bombsäker på att MI5 spanar på dessa typer, så jag reste mig upp och skrek "you are wrong and you do not represent me", blev direkt 'attackerad' av spinkiga pakis, blev tjafs och jag knuffa bort en som placera sitt ansikte mycket nära mitt på värsta aggressiva fjortissättet. Blev avstängd pga det.

Snacka med min pappa om det och vi kom överens om att jag aldrig mer ska sätta min fot i någon moske i London.

Sådana människor som rakt ut säger och faktiskt tycker att man ska avrätta andra och skita i brittiska lagar bör kastas ut från landet utan rättegång eller någon annan form av statlig process.

Ja men det här var ju vid 1 specifkt bönerum. Menar du att det är så i övriga Moskér i London oxå?

Den här sortens predikan vi talar om är ju extrem. Sekt liknade egen del i det muslimska samfundet i Europa och England. Så jag undrar om du har nå mer på vad denna gruppen kallas? Vad har dem för inriktning inom Islam? Kul du dela historien, men jag undrar om du har nå mer fakta om gruppen eller varför just dessa typer huserar i England?
Citera
2011-03-04, 01:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Ja men det här var ju vid 1 specifkt bönerum. Menar du att det är så i övriga Moskér i London oxå?

Den här sortens predikan vi talar om är ju extrem. Sekt liknade egen del i det muslimska samfundet i Europa och England. Så jag undrar om du har nå mer på vad denna gruppen kallas? Vad har dem för inriktning inom Islam? Kul du dela historien, men jag undrar om du har nå mer fakta om gruppen eller varför just dessa typer huserar i England?

Jag vet inte hur det ligger till i alla moskeer såklart, men för att vara ärlig så fanns det ofta sjuka människor vid demonstrationer tex. Känslan man får 'overall' är lite skum. Fanns också en kille från Afghanistan jag bodde med som hade varit med om något halvskummt, han hade stått utanför en moskee i Finsbury Park och bönen hade precis avslutats och där stod kanske 20 somalier som stod och 'diskuterade' väst, terrorism osv. Senare fick vi reda på att den moskeen är känd och Abu Hamza brukade predika där regelbundet. Tänk även på 7/7 och hur det har påverkat folk och 'systemet'. Nej i london lärde jag mig att min religion är personlig och jag är glad att jag lärt mig hur jag ska uttrycka mig och undvika att hamna bland skumma personer.

Dessutom har min pappa också bott i London och han sa till mig kort och gott: lägg dig inte i deras diskussioner, besök aldrig en moskee och om du vill be någon gång gör det hemma. Jag antar att han vet mer än vad han sa. Och just därför bestämmde jag mig för att inte besöka någon moskee. Men det finns säkert bra moskeer också.

För att svara på dina frågor så tror jag knappast att dessa människor är organiserade överhuvudtaget, UK har inte bara MI5 MI6 de har även speciella terrorintelligens organ om man kallar det så. Ha 7/7 i åtanke och hur pass allvarlig attack det var så vi kan ju bara föreställa oss britternas grova arbete i dessa frågor. Är rätt så säker på att dom är inne i varje moskee i hela london.

Dessa människor är äckliga och icke representativa för muslimer, jag träffa hur många bra och schyssta muslimer som helst. Praktiserande muslimer, icke praktiserande och många andra sorter. Det alla har gemensamt dock är att man är antiamerikansk politik och tycker ett och annat om vissa krig och vissa länder, vilket inte är något farligt.
Senast redigerad av HowUdoin 2011-03-04 kl. 01:35.
Citera
2011-03-04, 15:25
Medlem
dessa muslimer kommer från en sekt sk wahabi som har den extremaste form av ideologi inom islam. sekten regerar som mest i saudiarabien. alla dagens "muslimska" terrorister som t.ex usama bin laden tillhör denna sekt. det är av dessa man får en sån dålig bild av islam. de representerar sig själva inte islam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in