varfr s ger man eller s r psykiatriker s jvla kta just p antidepressiva bara..
fick nr jag var 18 r just Antidepp Fontex fr att man skulle bli lugn och stabil av det
har ftt vid 23 rs lder ngot som heter Imovane smnmedel en kort tid men det var allt det och det var av en vanlig allmnlkare som skrev ut det.
fick nu fr frsta gngen i mitt liv utskrivet fr ett tag sedan ngot som heter lugnande
Atarax men det dr r efter vldigt lng tid inom psykiatrin r nmligen 29 r i dag redan..
min historia kort
under 90+ talet s marknadsfrdes detta som en mirakel drog under den tiden s gav man det till barn.
jag fick det av verlkaren barnpsykiatriker precis vid 18 rs lder och d p grund av aggressionsproblem och fr att humret pinglade upp och ner hela tiden ,var instabil..
deprimerad var jag icke mera n ngon annan vanlig tonring.
finns s mnga SSRI fanatiker dr ute som tycker att alla ska ta denna medicin bara fr att det r serotonin i den.
Min dumma morsa trodde att den skulle gra mig lugnare under 90 talet och snllare :jvla idiot.
d kan man ju stta in Atarax istllet eller stta ut ngon annan medicin varfr just brja med denna SSRI bara fr att f ngon lugnare ,mera stabilare ?
Hur som helst
antidepressiv r den nda drogen jag har ftt av lkaren .
fick Fontex vid 18 rs lder och har aldrig ftt ngot anat ju ett par kartor smntabletter vid 23 rs lder det r allt..
fick nu 8 r senare fr frsta gnger fr ett par mnader sedan ngot som heter lugnande Atarax men det r frsta gngen i mitt liv jag har ftt Atarax..
frga nummer 2 r det bra att ge detta till ngon som har haft problem med aggressioner under unga tonr
19-23 r eller har ltt fr att bli manisk eller som lider av lttare Psykoser ibland bara och som ocks har ltt fr att utveckla en del fixerade kroppsliga vanfrestllningar.