2002-10-28, 09:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Asså... det var inget märkvärdigt. Jag var hjälplärare i en massa datakurser som intro, datasystem å lite mattekurser på New Hampshire College i Manchester, New Hampshire. Man fick sköna $5.15/timmen (=minimilön) men har man inget arbetsvisa så har man inte.

Skolan har nu bytt namn till nåt nytt klatchigare som jag inte kommer ihåg.
2002-10-28, 21:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartchick
Asså... det var inget märkvärdigt. Jag var hjälplärare i en massa datakurser som intro, datasystem å lite mattekurser på New Hampshire College i Manchester, New Hampshire. Man fick sköna $5.15/timmen (=minimilön) men har man inget arbetsvisa så har man inte.

Skolan har nu bytt namn till nåt nytt klatchigare som jag inte kommer ihåg.
OK... anledningen att jag frågade var att jag blev så förvånad över tanken att ett svenskt utbildningsorgan skulle ha bekostat en utbildning... och mycket riktigt
2002-10-29, 12:07
äldre konto (old)
Ej medlem
Näe.. det skulle väl aldrig en svensk instution göra.... Fast jag har pluggad i USA och här i Sverige och med handen på hjärtat.... Amerikanare har inte alla får hemma. College där är som gymnasium här.
2002-10-29, 12:52
äldre konto (old)
Ej medlem
Jung är en gammal völkisch-skitgubbe som borde grävas upp ur graven för att rövknullas rejält en gång för alla.
2002-10-29, 17:14
Medlem
Tiwazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jvvf
Jung är en gammal völkisch-skitgubbe som borde grävas upp ur graven för att rövknullas rejält en gång för alla.

Völkisch-skitgubbar är coola.
Res Publica har ett nummer om Jung och hans völkisch-skitgubberi, läs den!
2002-10-29, 17:43
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Näe.. det skulle väl aldrig en svensk instution göra.... Fast jag har pluggad i USA och här i Sverige och med handen på hjärtat.... Amerikanare har inte alla får hemma. College där är som gymnasium här.
Hohoho... var det inte det jag alltid misstänkt? Men det är samtidigt lite mysko att de lyckas så bra med tanke på det... inte kan väl rå kapitalism vara så överlägset?
2002-10-29, 21:45
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Hohoho... var det inte det jag alltid misstänkt? Men det är samtidigt lite mysko att de lyckas så bra med tanke på det... inte kan väl rå kapitalism vara så överlägset?

Vad är det som de säger.... "Strength in numbers"... De var sist jag kollade 272 miljoner människor i det landet. Rå kapitalism attraherar pengahungringa, idérika och driftiga människor. Och de har tillräckligt med idioter att gå med i armen som bombmat för alla dem som hotar dem.
2002-10-29, 22:15
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid

Vad är det som de säger.... "Strength in numbers"... De var sist jag kollade 272 miljoner människor i det landet. Rå kapitalism attraherar pengahungringa, idérika och driftiga människor. Och de har tillräckligt med idioter att gå med i armen som bombmat för alla dem som hotar dem.
"Strength in numbers"... Hm... de 800 miljoner människorna i Afrika då? :? Vi skulle sannerligen kunnat ha nytta av lite fler pengahungriga, idérika och driftiga individer här i Sverige!
2002-10-30, 11:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Dessa människor blir motarbetade här i Sverige av Jante. Det finns ingen bättre olja på vågorna än "Vem tror du att du är egentligen?". Sverige har haft sin storhetstid (Gustav II Adolf) och sedan dess har det bara varit nedförsbacke..... :x
2002-10-30, 11:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Håll er till tråden grabbar, det var jag som startade den, inte för att den skulle urarta med annat snack. Skicka PM till varandra i sådana fall.. :evil:
2017-01-19, 10:34
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag läste Jungs självbiografi för ett tag sedan. Hans redogörelse av sin intellektuella utveckling efter brytningen med Freud var ganska intressant.
2017-01-19, 12:55
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Gammal bumpad tråd som efter dagens ordning inte hör hemma i Filosofi och knappast heller har kvaliteter som motiverar en flytt. Anslut hellre till Jungtrådar i psykologiforumen som t.ex.
(FB) Någon som förstår Jung?
(FB) CG Jung, vart skall man börja?
(FB) Vad menar Jung egentligen med anima/animus?
(FB) Carl Gustav Jung - Magical thinking?

Denna tråd låses.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in