Hej, har fått ett väldigt irriterande problem. Min dator vägrar gå ner i vila. Jag installerade Lion för 3 dagar sedan och njöt av det, då fungerade det att gå ner i vila men igår märkte jag att den vägrade.
När jag stänger locket så fortsätter datorn som vanligt men när jag trycker på vila så släcks skärm och tangentbord. Googlade lite men hitta inget liknande. Har ni några tips? Har jag råkat stänga av vila?
Väldigt jobbigt att stänga av datorn varje gång man ska sova eller ta med datorn till skolan...
Har haft liknande problem på en PC och då behövdes en BIOS-uppdatering. Vild chansning och har dålig koll på Mac, men kan kanske vara värt att kolla om det finns någon uppdatering?!
Efter lite till forskning visar de troligen sig att direkt när datorn går i vila så vaknar den igen. Ingen aning hur man löser problemet dock. Detta står i consolen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!