• 1
  • 2
2011-03-10, 05:26
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Då kan vi passa på att fråga om han har strömavbrott hemma, det blir lite knepigt att ladda datorn då nämligen
Om sladden inte lyser så känns det ju som att det kan vara allt annat som har med ström att göra utom batteriet
Citera
2011-03-10, 05:30
Medlem
tzjs avatar
Jejjk, har du någon kompis med en Macbook så låna hans/hennes laddare och testa med. Det måste inte vara batteriet som är dött.
Citera
2011-03-10, 21:22
Medlem
Empostings avatar
Har haft samma problem. Jag återställde SMC, så som tzj tipsade, och då funkade allt utmärkt igen. Vet inte om det var tack vare det eller ren tur

Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
När batteriet är fulladdat slutar det att laddas. Så kör med kabel du utan att oroa dig.

Har inte tänkt på detta innan, men jag har i min laddare i MacBooken i stort sätt 24/7 varje vecka. Är detta farligt för batteriet? Eller drivs den bara på ström från laddaren när den når 98-100%?
Citera
2011-03-10, 22:56
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emposting
Har inte tänkt på detta innan, men jag har i min laddare i MacBooken i stort sätt 24/7 varje vecka. Är detta farligt för batteriet? Eller drivs den bara på ström från laddaren när den når 98-100%?
När nätsladden är ikopplad och batteriet är fulladdat används inte batteriet. Om du vill att ditt batteri ska må bra, så koppla ur nätsladden kanske en gång i månaden och kör tills du har 20-30% kvar så att elektronerna får röra på sig (behövs förstås inte om du använder batteriet emellanåt, men om du bara använder nätsladd är det att rekommendera). Det som "sabbar" batteriet mest är när det inte används med andra ord. Ungefär som med oss människor, rör vi inte på oss blir vi feta och slöa
Citera
2011-03-10, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emposting

En hel sida proppfull med info om batterierna i alla apparater och hur man sköter dessa bäst. Bara att klicka sig runt och läsa.

http://www.apple.com/se/batteries/

Dr Tinnitus
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här