2007-08-08, 20:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sir_a
hejhej

Har hr fürsten... slutat hänga här nu? Har ju kommit på lite frågor som jag har undrat över ett tag.

Vi som inte åkte trimmade mopeder i stockholms förorter och blev utskällda eller hur nu historien var... som inte vet vem det är.

Jag trodde, tills jag hittade den här tråden, att Ghostrider var han som gjorde den där filmen för några år sedan "vända sig om på sadeln och räcka långfingrar åt polisbilen bakom och sedan blåsa iväg i 300"

Hörde att det var en bilskollärare i Skövde eller liknande.

Det klippet är nog med i Getaway sthlm 1(?) tillsammans med bilder på qvarnis porsche.

Därför blev jag lite förvånad när det kom fram att det var lite gruff med qvarnis. Varför gör inte den andre kille egna filmer för isf?

Såg en film nu i dagarna "stu-pid riding" från england... lite kul med evon men annars inte överdrivet imponerande... Men där "avslöjar" de vem som är ghostrider... iaf som de tror... när de utmanar honom på ett race på nån mc-mässa...

Hade varit kul med en antagen utmaning... men som sagt så var de lagom imponerande så det gjorde inte så mycket

i allafall... han som DE säger är ghostrider är en man med rakat huvud och glasögon... är det Fürstenhof? Tycker bara att det är kul att ha ett ansikte på personen som man hör så mycket om när man läser den här tråden

obs... jag frågar inte om han på filmen är GR utan om det är Fürst...

Hur kommer det sig att alla som gör sådana här filmer ALLTID verkar bli jagade av en CIVIL snutbil? ... iaf i deras första film... Förutom Ghostrider om jag minns rätt... respekt

Varför håller ni på och pratar om GR 6 & 7 om inte femman har kommit ut än?

hejhej

Den killen du tänker på kommer väl från Mariestad eller i varje fall i närheten. Inte är väl det GH?

Forza Bajen
Citera
2007-08-08, 21:41
Medlem
Celles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Är detta klipp från senaste filmen eller från vilken är det taget?

http://norrkoping.expressen.se/Nyhet...-ifran-polisen
Gammalt filmklipp, som nu är upplagt på youtube med bögmusik!
Är från Ghostrider - goes wild in Europe, eller vad den nu heter.
Citera
2007-08-08, 23:07
Medlem
Hur skicklig är Ghostrider?

Ursäkta en fråga från en som inte kört motordriven tvåhjuling sen Puch Dakota med jackad kolv: Hur skicklig är Ghostrider egentligen? Är det han gör svårt, eller är det mest "balls"?

Vidare - hur skulle det se ut om Ghostrider och Valentino Rossi möttes i en kamp, på gata eller på bana?

Vill liksom sätta GR i relation till något.
Citera
2007-08-08, 23:22
Medlem
En nolla?
Citera
2007-08-08, 23:29
Bannlyst
Jämfört me Fabio?
Citera
2007-08-08, 23:36
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Hoff Furstenpatrik
Citera
2007-08-08, 23:45
Bannlyst
Old news!
Citera
2007-08-08, 23:47
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TT Boy
Old news!

I Know
Citera
2007-08-08, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chetnik
I Know

Sorry man!
Citera
2007-08-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Wilde
Ursäkta en fråga från en som inte kört motordriven tvåhjuling sen Puch Dakota med jackad kolv: Hur skicklig är Ghostrider egentligen? Är det han gör svårt, eller är det mest "balls"?

Vidare - hur skulle det se ut om Ghostrider och Valentino Rossi möttes i en kamp, på gata eller på bana?

Mest balls är det.

Rossi skulle köra ifrån honom sorgligt mycket på bana.
Citera
2007-08-09, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plain_Jane
Mest balls är det.

Rossi skulle köra ifrån honom sorgligt mycket på bana.

Visst fan har han stora ballar men är också vansinnigt skicklig.
Att jämföra honom med Rossi är väl lite orättvist.
Själv har man kört sporthoj i några år nu och man får bara mer och mer respekt för denna förare.

Ghostrider/Fursten. Hur gick det egentligen i bankarriären? Va det superbike du/han körde?
Citera
2007-08-09, 01:42
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danny Wilde

I mitten på nittiotalet så åkte xallo en del hoj tillsammans med "ghostrider" och redan då var han en kompetent chaufför även på bana, tyvärr så slutande han köra i roadracing serierna med oss andra då man började kolla ramnummer( det är historia nu då han skärpt till sig) på cyklarna. Jag körde även en hel del på gatan med "ghostrider" och på den tiden fanns det kanske 5-8 som verkligen kunde hantera en båge oavsett vilken det var (sport, offroad eller guldvinge etc)! Vi pratar racingserier och vi pratar McDonalds sveavägen.

Hedbom
Blixt
Fursten
Johnsson
Xallo
Stålis
osv
Sen har vi Brommasonen Cralle som gick vidare och körde SB i europa och numera stcc, han blev sorgligt avtorkad vid ett flertal tillfällen av en del ovannämnda både på bana och på gatan. Cralle var dock mycket duktig, det som fick oss andra att lägga ner var hela "fanclub för inbördes beundran" mentaliteten i bland annat scandinavian open där undertecknad själv har ett par fina placeringar som ersättare!

På Gelleråsen 1994 körde xallo ifrån finska supersportmästaren som då åkte en gatreggad cbr 600 med skurna slicks, xallo körde en lånad fireblade från McVaruhuset på orginal Bridgestone BattleAx-däck och varvade 0,40-0,60 snabbare per varv!

I en kamp på gata/bana osv skulle Rossi tveklöst åka ifrån "all of the above".
Jag har förmånen att kunna kalla Rossi en vän då jag känt honom i över 10 år, detta för att hans far en gång i tiden körde racing under en holländsk teamchef som numera är bosatt i Tyresö, så håll utkik, ibland är "The Doctor" i Tyresö med sin far(snart är det kräftskiva). Det finns väldigt få så ödmjuka och humoristiska människor som befinner sig på den nivån i sin yrkesutövning som Rossi, kolla bara Biaggi, det är ett praktarsel och vid de tillfällen jag träffat honom har jag velat köra min knytnäve genom hans ansikte!

Videobevis på xallos framfart kan ordnas om apberget på FB så kräver!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in