2011-03-03, 13:44
Medlem
Håller på att installera ett program genom terminalen, och allt går rätt enligt instruktionerna tills jag ska skriva in mitt användarlösenord. Det jag inte vet är hur jag berkäftar lösenordet. Terminalen vill helt enkelt ha mitt lösenord, enligt instruktionerna är det lösenordet för användaren jag är inne på då jag ska skriva in och inte rotlösenordet. Men som sagt, behöver hjälp med hur jag ska bekräfta "nu har jag skrivit in lösenordet" så jag kan fortsätta...
Citera
2011-03-03, 13:49
Medlem
korqs avatar
Förstår inte riktigt, copypasta texten som kommer upp när du försöker göra det du vill.
Försöker du göra något som kräver rättigheter föreslår jag sudo/su (Antar att du försöker med sudo, och då skall du skriva in din nuvarande användares lösenord en gång)
Vet inte vad du menar med bekräfta riktigt.
Citera
2011-03-03, 13:53
Medlem
Craks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raguel
Håller på att installera ett program genom terminalen, och allt går rätt enligt instruktionerna tills jag ska skriva in mitt användarlösenord. Det jag inte vet är hur jag berkäftar lösenordet. Terminalen vill helt enkelt ha mitt lösenord, enligt instruktionerna är det lösenordet för användaren jag är inne på då jag ska skriva in och inte rotlösenordet. Men som sagt, behöver hjälp med hur jag ska bekräfta "nu har jag skrivit in lösenordet" så jag kan fortsätta...

Knappen ENTER?
Citera
2011-03-03, 20:46
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raguel

Du skall inte behöva uppge något lösenord om du avser att installera programmet med din egen användare som du är inloggad med.

Kan du pasta intruktionerna du läser?
Citera
2011-03-04, 07:48
Medlem
sualos avatar
När man anger sitt lösenord i terminalen skrivs det inte några tecken på skärmen. Det kommer alltså inte upp några stjärnor eller dylikt när du skriver.
Så skriv helt enkelt bara ditt lösenord och tryck enter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in