Så då har helgen gått......
En sak som är jävligt klart, jag har INTE gröna fingrar verkar det som. Som jag berättade innan helgen så hade jag ju lagt 5 nya frön i blöt, jag har mördat alla 5......
Vad FAAN gör jag för fel, hjälp mig!!!!!
Jag lägger dem i blöt på papper tills de har fått en liten rot, därefter lägger jag dem i rockwool kub som jag har dränkt i vatten. Sätter dem i propatatorn och ser hela tiden till att den är blöt. Efter 2-3 dagar är de DÖDA.
Kan det vara så att jag har gett dem för mycket vatten? ( För mycket kärlek)
Nå väl, beställde nya frön igår. Den här gången tog jag en ny strain. AK48 Feminized 10-pack från Nirvana (Sensimilla.se) Kommer troligen imorgon. Nu vill jag ju inte göra samma misstag som tidigare, så jag vore tacksam för lite råd och tillrättavisningar.
Den som jag har växande, växer fint som bara den. Har idag gått över från 20% till 50% gödning. (bytte hela vattnet)
Bild på Blue Berries 1v och 5 dagar
http://img845.imageshack.us/i/odling001.jpg/
En liten annan fråga, kan jag ta kloner från denna senare och driva upp dem och ha som moderplanter?
Har även ordnat med bättre ventilation för blomrummet. Håller nu behagliga 24,8grader med allt igång.
På bilden ser man det extra röret som jag har borrat för igenom betongväggen.
http://img835.imageshack.us/i/odling002.jpg/
Här ser man de 2 utblåsen till vänster och till höger om ballasterna.
http://img823.imageshack.us/i/odling003.jpg/
Som sagt tacksam för råd angående hur jag ska fröna till att växa.