2011-03-04, 23:13
  #25
Medlem
Chillfires avatar
Ser lovande ut, synd att du inte hade mer utrymme! :)
2011-03-06, 23:38
  #26
Medlem
Mycket intressant tråd må jag säga. Gissa om det kliar i fingrarna nu, drar igång min odling tills slutet av månaden är det tänkt men nu blir det fan och börja köppa in grejer och förbereda utrymme. Hur mycket stålar räknar du på att dra in varje månad/skörd? Cash is the king
Önskar dig all lycka och hoppas att allt går som det ska.
2011-03-08, 17:45
  #27
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggarbygg
Mycket intressant tråd må jag säga. Gissa om det kliar i fingrarna nu, drar igång min odling tills slutet av månaden är det tänkt men nu blir det fan och börja köppa in grejer och förbereda utrymme. Hur mycket stålar räknar du på att dra in varje månad/skörd? Cash is the king
Önskar dig all lycka och hoppas att allt går som det ska.

Jag har räknat med ca 20-25g per planta men kan nog bli dubbelt så mycket. (har ingen aning då det är första gången)
Och sedan ska jag köra 9 plantor en gång i månaden. Så det borde bli 200-500g i månaden gånger kanske 70-80kr grammet. Mellan 14000-40000kr i månaden. Allt hänger på mängd och kvalité.
2011-03-08, 18:23
  #28
Medlem
Jonte74s avatar
Så då har helgen gått......
En sak som är jävligt klart, jag har INTE gröna fingrar verkar det som. Som jag berättade innan helgen så hade jag ju lagt 5 nya frön i blöt, jag har mördat alla 5......
Vad FAAN gör jag för fel, hjälp mig!!!!!
Jag lägger dem i blöt på papper tills de har fått en liten rot, därefter lägger jag dem i rockwool kub som jag har dränkt i vatten. Sätter dem i propatatorn och ser hela tiden till att den är blöt. Efter 2-3 dagar är de DÖDA.
Kan det vara så att jag har gett dem för mycket vatten? ( För mycket kärlek)
Nå väl, beställde nya frön igår. Den här gången tog jag en ny strain. AK48 Feminized 10-pack från Nirvana (Sensimilla.se) Kommer troligen imorgon. Nu vill jag ju inte göra samma misstag som tidigare, så jag vore tacksam för lite råd och tillrättavisningar.

Den som jag har växande, växer fint som bara den. Har idag gått över från 20% till 50% gödning. (bytte hela vattnet)
Bild på Blue Berries 1v och 5 dagar http://img845.imageshack.us/i/odling001.jpg/
En liten annan fråga, kan jag ta kloner från denna senare och driva upp dem och ha som moderplanter?

Har även ordnat med bättre ventilation för blomrummet. Håller nu behagliga 24,8grader med allt igång.
På bilden ser man det extra röret som jag har borrat för igenom betongväggen.
http://img835.imageshack.us/i/odling002.jpg/
Här ser man de 2 utblåsen till vänster och till höger om ballasterna.
http://img823.imageshack.us/i/odling003.jpg/

Som sagt tacksam för råd angående hur jag ska fröna till att växa.
2011-03-08, 19:07
  #29
Medlem
-HS-Guys avatar
Saatan! Ingen dålig setup där du, bra jobbat! Blir nästa sugen på att börja odla! * sneglar mot källartrappen*
2011-03-08, 20:47
  #30
Medlem
wearcapeflys avatar
Får man fråga hur mycket pengar du lagt ner på din setup?
2011-03-08, 21:38
  #31
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wearcapefly
Får man fråga hur mycket pengar du lagt ner på din setup?


Har lagt ca 8000kr. Behöver lägga ca 800kr till på 2 pumpar och 150L hydrokulor.
2011-03-08, 22:42
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Så då har helgen gått......
En sak som är jävligt klart, jag har INTE gröna fingrar verkar det som. Som jag berättade innan helgen så hade jag ju lagt 5 nya frön i blöt, jag har mördat alla 5......
Vad FAAN gör jag för fel, hjälp mig!!!!!
Jag lägger dem i blöt på papper tills de har fått en liten rot, därefter lägger jag dem i rockwool kub som jag har dränkt i vatten. Sätter dem i propatatorn och ser hela tiden till att den är blöt. Efter 2-3 dagar är de DÖDA.
Kan det vara så att jag har gett dem för mycket vatten? ( För mycket kärlek)
Nå väl, beställde nya frön igår. Den här gången tog jag en ny strain. AK48 Feminized 10-pack från Nirvana (Sensimilla.se) Kommer troligen imorgon. Nu vill jag ju inte göra samma misstag som tidigare, så jag vore tacksam för lite råd och tillrättavisningar.

Den som jag har växande, växer fint som bara den. Har idag gått över från 20% till 50% gödning. (bytte hela vattnet)
Bild på Blue Berries 1v och 5 dagar http://img845.imageshack.us/i/odling001.jpg/
En liten annan fråga, kan jag ta kloner från denna senare och driva upp dem och ha som moderplanter?

Har även ordnat med bättre ventilation för blomrummet. Håller nu behagliga 24,8grader med allt igång.
På bilden ser man det extra röret som jag har borrat för igenom betongväggen.
http://img835.imageshack.us/i/odling002.jpg/
Här ser man de 2 utblåsen till vänster och till höger om ballasterna.
http://img823.imageshack.us/i/odling003.jpg/

Som sagt tacksam för råd angående hur jag ska fröna till att växa.

Lugna dig med vattnandet om du känner att det är något du gjort för mycket. Inget annat du gör verkar vara en potentiell anledning till att dina fröer dör.
2011-03-08, 23:21
  #33
Medlem
PenisJuices avatar
Har inte läst så noga, men 30 grader är ganska lugnt faktiskt, iaf om det är en indicadominerad strain. Inför sommaren så se till att ha lamporna igång nattetid och att hålla dagsljuset ute om dagarna, så är det lugnt


Btw, Kan du så se till att suga in kall luft utifrån, och bygg ett eget kolfilter som du överdimensionerar rejält så kommer du kunna köra din kanalfläkt på lågt varv.
__________________
Senast redigerad av PenisJuice 2011-03-08 kl. 23:33.
2011-03-09, 07:43
  #34
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Har inte läst så noga, men 30 grader är ganska lugnt faktiskt, iaf om det är en indicadominerad strain. Inför sommaren så se till att ha lamporna igång nattetid och att hålla dagsljuset ute om dagarna, så är det lugnt
Smart ide att köra nattetid då det är kallare ute.

Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Btw, Kan du så se till att suga in kall luft utifrån, och bygg ett eget kolfilter som du överdimensionerar rejält så kommer du kunna köra din kanalfläkt på lågt varv.
Har redan insug utifrån, problemet är att skulle jag köra fläkten på halvfart så kyler det inte tillräkligt. (för lite cirkulation)
2011-03-09, 14:59
  #35
Medlem
Jonte74s avatar
Fick de nya fröna idag. Men inte det jag beställde tyvärr.
Troligen hade de väl inte de inne, fick 5 Blue Berries, 5 Black Domina XXX och 5 Golden Diesel.
Har satt Blue Berries på kläckning, ska vara lite försiktigare med vattningen denna gången och se om det var det som dödade de förra.
2011-03-09, 15:39
  #36
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Fick de nya fröna idag. Men inte det jag beställde tyvärr.
Troligen hade de väl inte de inne, fick 5 Blue Berries, 5 Black Domina XXX och 5 Golden Diesel.
Har satt Blue Berries på kläckning, ska vara lite försiktigare med vattningen denna gången och se om det var det som dödade de förra.

Ja det är cb-frön i varje fall Indicadominerade bortsett från dieseln. Är de feminiserade & Vad ska du sätta fröna i för jord hade du tänkt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in