2011-03-03, 14:30
  #13
Medlem
Snygg setup, bra organiserat.

det bästa är att ha ballasterna på golvet då värme stiger vilket skapa en automatisk cirkulation av luften. Har du inblås vid golvet kyls dom också.

Ett litet tips bara.
2011-03-03, 14:31
  #14
Medlem
Det var smart att stänga av geotag i kameran, se bara till att inte berätta för någon om ditt lilla projekt.
2011-03-03, 14:39
  #15
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Vad för info får man från exif i bilderna, kör med en internetleverantör som inte sparar ip adresserna. Bör vara riskfritt om jag förstår det hela rätt?
Just saying för det känns alltid rätt oskyldigt till en början sen en bit in i blom är den känslan som bortblåst...
__________________
Senast redigerad av SurTrollet 2011-03-03 kl. 14:42.
2011-03-03, 15:04
  #16
Medlem
vattholma-2s avatar
Du kommer att få mycket mer än vad du tror från din odling, är du beredd att sitta på den mängd du kommer få? Om du tänker sälja så ger jag dig rådet att lyfta allt så snabbt som möjligt och till folk som inte kommer att hänga på dörren för att få mer eller för att plocka det du har. Det här känns som en dålig idé om du inte är beredd på vad som kommer komma med den här odlingen. Vi har alla lekt med tanken att bygga något större och dra upp en stor mängd men det kan vara bra om det stannar vid att inte bli mer än en tanke.
2011-03-03, 15:20
  #17
Medlem
the barons avatar
Tyvärr så är det här en "lite för stor" odling för att grisen inte ska kolla upp det.

Enligt erfarenheter från swecan så räcker det att du har samma nick på andra forum, råkat skriva din mail eller något som binder dig till nicket (lagt ut annons med nicket tex.) för att det ska bli husrannsakan.
Sedan 2008 har Polisen ökade befogenheter och åklagare ger husrannsakan som klappar på julafton.
Just nu vet vi att du är född 74, har en iphone osv. osv.

Med serienr från telefonen så vet polisen var den köpts, sen måste affären säga vem dom sålt den till.
Ungefär samma system på skrivare som avslöjar falskmyntare väldigt lätt.
Dessutom är det även tillåtet med "bevisprovokation", dvs. ställa frågor till nick dom bundit till dig för att sen använda det i rätten.

Vill inte skrämma dig att sluta, bara förhindra att ännu en åker fast.
"Shimasonti" på Swecan är en av många som åkt fast ENBART genom sin forumaktivitet, och utan att dom blev tvungna att logga datortrafik eller något sånt.
Bara vanligt detektivarbete, 1+1=2, hans nick och poster, annonser mm. på internet hade tillräckligt gemensamt för att ge husrannsakan.
http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=59444
__________________
Senast redigerad av the baron 2011-03-03 kl. 15:33.
2011-03-03, 16:20
  #18
Medlem
jag skulle vilja säga att det är dumheter att lägga upp sånt här, en odling ska till 100 % vara hemlig, och absolut ingen ska veta om den, inte ens folk på flashback.
2011-03-03, 16:21
  #19
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wis
Snygg setup, bra organiserat.

det bästa är att ha ballasterna på golvet då värme stiger vilket skapa en automatisk cirkulation av luften. Har du inblås vid golvet kyls dom också.

Ett litet tips bara.

Har satt ballasterna direkt under utsuget så att värmen försvinner med en gång, japp kall luften kommer in längs med golvet. Kommer att öppna upp ett insug till för att få mer luft i rummet.
2011-03-03, 16:30
  #20
Medlem
Ils avatar
Tydligen ska ju FRA börja samarbeta direkt med polisen, då kan dom spåra dina bilduppladdningar i realtid om dom vill, för att inte tala om 100 andra saker dom kan göra med deras miljardsystem.

Var paranoid, tänk på vart och hur du laddar upp material som kan användas som bevis mot dig.
2011-03-03, 16:32
  #21
Medlem
Jonte74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Tyvärr så är det här en "lite för stor" odling för att grisen inte ska kolla upp det.

Enligt erfarenheter från swecan så räcker det att du har samma nick på andra forum, råkat skriva din mail eller något som binder dig till nicket (lagt ut annons med nicket tex.) för att det ska bli husrannsakan.
Sedan 2008 har Polisen ökade befogenheter och åklagare ger husrannsakan som klappar på julafton.
Just nu vet vi att du är född 74, har en iphone osv. osv.

Med serienr från telefonen så vet polisen var den köpts, sen måste affären säga vem dom sålt den till.
Ungefär samma system på skrivare som avslöjar falskmyntare väldigt lätt.
Dessutom är det även tillåtet med "bevisprovokation", dvs. ställa frågor till nick dom bundit till dig för att sen använda det i rätten.

Vill inte skrämma dig att sluta, bara förhindra att ännu en åker fast.
"Shimasonti" på Swecan är en av många som åkt fast ENBART genom sin forumaktivitet, och utan att dom blev tvungna att logga datortrafik eller något sånt.
Bara vanligt detektivarbete, 1+1=2, hans nick och poster, annonser mm. på internet hade tillräckligt gemensamt för att ge husrannsakan.
http://swecan.org/index.php?name=Forums&file=viewtopic&t=59444


Är inte född 74
Taget nick (stulet) vet att det används av andra personer. =)
Men visst man förstår ju att grisen trålar, så det var därför jag har valt mitt nick med omsorg.
Kan inte knytas till mig, samt andra som använder det.
2011-03-04, 01:59
  #22
Medlem
brisingrs avatar
Härligt! Någon som verkar satsa en del, de gillar vi. Hoppas allting går bra!

Grabbar ta de lugnt jag har visat bilder på ett tjugotal plantor utan att snuten har plcokat mig, ännu. Har väll förmodligen span och tror inte att dem gillar mig särskilt mycke
2011-03-04, 09:04
  #23
Medlem
Havsgetens avatar
när kommer de mer bilder?
2011-03-04, 20:50
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havsgeten
när kommer de mer bilder?
Han la upp tråden för en dag sen?! väntar man på "något" väntar man aldrig förlägne!

Till TS mycket nice setup!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in