2011-03-03, 02:56
Medlem
Valentins avatar
Jag anser att forumet brott och brottsbekämpning är förstört av kärringar och skattebetalare som sabbar varje tråd liknande "hur tjänar jag pengar på att stjäla, scamma, bedra" med poster som "skaffa ett jobb, klipp dig, du är omoralisk". Ofta kan brottstrådar tas över av dessa moraliserande individer. Exempel: https://www.flashback.org/t1473955

Utan tvekan så vill dessa moralister inte frottera sig med massor av omoraliska fifflare heller. Alltså drar båda sidorna fördel av en split.

Om man separerar brott och brottsbekämpning i två forum skulle det bli bättre.De som vill prata real crime berättelser och metoder passar i det första forumet. De som vill prata om hur fruktansvärt det är att stjäla, scamma, etc passar i forum nr 2.

Jag anser att separera de två sidorna är helt rimligt, särskilt med tanke på att FB bara handlade om underground en gång i tiden. Om vi inte håller moralisterna borta så kan vi lika gärna låta dessa individer löpa fritt i IT-säkerhet, eller radikala kommunister i företag & företagsamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in