2011-03-02, 23:17
Medlem
Civilsnutens avatar
Har de senaste veckorna skött kosten uruselt. Långa och stressiga arbetsdagar därtill har lett att jag är väldigt hård i magen just nu. Är skitnödig men det går inte Har inget laxerande hemma. Jag har testat att dricka massa vatten och känner att magen börjar bubbla lite smått.

Nu till frågan: tror ni en snusprilla sätta igång magen ännu mer? Brukar bli lite lös i magen av snus men nu har jag i övrigt inte levt som vanligt, så det kanske slår annorlunda?

PS. Andra tips mottages gärna. Försöker massera magen lite och fortsätta dricka vatten. Imorgon lägger jag om kosten, fan vad jobbigt det här är.
Citera
2011-03-02, 23:19
Bannlyst
Jag vet precis hur drygt det är...
Det bästa för mig har varit att bara gå ut på långpromenad, få igång magen.
Annars så är varmbad säkert bra
Citera
2011-03-02, 23:20
Medlem
Civilsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag vet precis hur drygt det är...
Det bästa för mig har varit att bara gå ut på långpromenad, få igång magen.
Annars så är varmbad säkert bra
Bra idé, skiter alltid bra efter träning! Har tyvärr inget badkar hemma.

Edit: Vad tror ni om snus-teorin? Är det någon som faktiskt testat detta?
Citera
2011-03-02, 23:21
Medlem
debbens avatar
Snus kan få fart på magen, det tror jag absolut. Träna kan också hjälpa, fast det kanske inte är en möjlighet just nu?

Själv har jag undvikit snus på 25h, vilket jävla piss det är alltså. Känner mig ostabil/yr, rätt slö i huvudet (allt tänkande) och lam helt enkelt.
Citera
2011-03-02, 23:22
Medlem
Tugga mycket tuggummi (6 styckna i munnen samtidigt m.m)
Tuggummi har nämligen en laxerande effekt. Skulle du även dricka tandkräm så skulle de få en laxerande effekt, men tuggummi rekomenderas.
Tugga 6 åt gången, en timma innan du byter till 6 nya (spotta ut de gamla)

Bör funka perfekt
Citera
2011-03-02, 23:25
Medlem
Civilsnutens avatar
Tack för svaren. Tuggummi har jag tyvärr inte hemma. Får lägga in en snus bege mig ut på en promenad (kan ändå inte sova nu) och dricka mer vatten. Tandkräm känns väl sådär
Citera
2011-03-02, 23:30
Medlem
Powens avatar
Snusar och har aldrig märkt av att det blir någon fart på min mage iaf Röking får däremot fart på magen.
Citera
2011-03-02, 23:31
Medlem
Freixenets avatar
Jodå snus är laxerande. Är man tung snusare är det det enda som får igång magen på morgonen; snus och kaffe.
Citera
2011-03-03, 00:01
Medlem
bassan1000s avatar
Hade du tänkt att äta snusen?
Citera
2011-03-03, 00:39
Medlem
Civilsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bassan1000
Hade du tänkt att äta snusen?
Nej, det räcker med snussaften. Kan meddela att det gick bra. En liten promenad och massa vatten var lösningen. Svårt att säga om snuset hjälpte. Det känns fortfarande som att jag skulle kunna gå o skita men känner mig inte direkt nödig. Tror det beror på att jag känner mig lite... öm.
Tack för alla svar, imorgon ska skafferiet och kylskåpet fyllas med fiberrik mat!
Citera
2011-03-03, 00:47
Medlem
Gabriel Knights avatar
Snus verkar väl inte vara så nyttigt vare sig för magen eller munnen

Nej du ska äta katrinplommon och russin istället och fiberrik mat. Det är nyttigt och får fart på magen
Citera
2011-03-03, 00:59
Medlem
Civilsnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Snus verkar väl inte vara så nyttigt vare sig för magen eller munnen

Nej du ska äta katrinplommon och russin istället och fiberrik mat. Det är nyttigt och får fart på magen
Absolut, försöker sluta. Har varken russin eller katrinplommon hemma just nu. Får inhandlas imorgon.
Snuset var en desperat nödlösning.
Senast redigerad av Civilsnuten 2011-03-03 kl. 01:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in