2011-03-02, 13:41
Medlem
Mustigastes avatar
En ny moske ska byggas i en av dem invandrartäta förorterna i Stockholm, den kommer att rymma 1,700 pers och dom ska ha gym, cafe och samlingslokaler.
Den kommer hamna vid busstorget i centrumet med 2 st 32m höga pelare.

http://sodrasidan.se/?p=3532

Jag tycker det är för djävligt då jag själv inte bor så långt bort och besöker centrumet då och då.

Vad tycker ni om det här?
Citera
2011-03-02, 13:48
Medlem
sussistapeters avatar
Hur jävla mångamoskeer finns det i sverige?

Umeå och luleå ska väl också få några snart?
Citera
2011-03-02, 13:57
Medlem
Det finns inget vi kan göra, annat än vänta tills den dagen muslimerna tagit över världen.
Citera
2011-03-02, 14:32
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Det blir bara bättre och bättre, råder er till att bli medlem i denna grupp http://www.facebook.com/pages/JA-TAC...e/180004897751 Allahu Akbar!
Citera
2011-03-02, 14:44
Medlem
vart.e.alla.guzzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustigaste
Jag tycker det är för djävligt då jag själv inte bor så långt bort och besöker centrumet då och då.
På vilket sätt kommer en ny byggnad göra det svårare för dig att besöka Skärholmens galleria?
Citera
2011-03-02, 14:59
Medlem
RacaTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vart.e.alla.guzzar
På vilket sätt kommer en ny byggnad göra det svårare för dig att besöka Skärholmens galleria?

Svårare och svårare. "Mindre intressant" kanske eftersom topografisk statistik visar att kriminaliteten är som störst där arabisk invandring är som störst, dvs kriminaliteten lär öka i detta område också.
Citera
2011-03-02, 14:59
Medlem
Vad är felet med en moské? Vi har religionsfrihet och alla ska ha rätt att följa sin tro.
Citera
2011-03-02, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RacaTwister
Svårare och svårare. "Mindre intressant" kanske eftersom topografisk statistik visar att kriminaliteten är som störst där arabisk invandring är som störst, dvs kriminaliteten lär öka i detta område också.

Islam är helt emot kriminalitet. OM man begår brott regelbundet kan man inte kalla sig för troende muslim.
Citera
2011-03-02, 15:03
Medlem
RacaTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Vad är felet med en moské? Vi har religionsfrihet och alla ska ha rätt att följa sin tro.

En moské är bara en byggnad. Men faktumet att sveriges skattebetalar ska stå för notan när exempelvis synagogan i Malmö och Göteborg båda betalades med pengar ur judiska församlingens kassa, dvs donationer medan moskéerna ska betalas av just dom som inte har nån nytta av den....är inte emot olika kulturer då jag själv kommer från en utländsk sådan men jag är ALLTID fett emot orättvisa och om man som svensk inte känner detta orättvist så är man grymt ignorant.
Citera
2011-03-02, 15:05
Medlem
RacaTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Islam är helt emot kriminalitet. OM man begår brott regelbundet kan man inte kalla sig för troende muslim.

Att skada en annan person enbart pga att personen är olikasinnad är i Sverige ett brott. Så nej islam är inte "helt emot kriminalitet". Men oavsett, spelar ingen roll om religionen är emot det, det är utövarna som är kriminella, inte religionen. En religion kan inte vara kriminell, religion är bara ett abstrakt koncept påhittat av människan för att förr i tiden få folk att lyda utan att behöva använda piskan.
Senast redigerad av RacaTwister 2011-03-02 kl. 15:12.
Citera
2011-03-02, 15:09
Medlem
Mustigastes avatar
Varför?
Jag vet hur det är med dessa människor, ett pack med tjuvar och lögnhalsar.

Uppvuxen här och nu när fler muslimer får en anledning att åka till centrum, så kommer det råda anark!

Religionsfrihet.. Dem ska väl följa dom andra lagarna för att kunna dra fram det kortet?

En samlingsplats för framtida terrorister är precis vad det är.
Citera
2011-03-02, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mustigaste
En ny moske ska byggas i en av dem invandrartäta förorterna i Stockholm, den kommer att rymma 1,700 pers och dom ska ha gym, cafe och samlingslokaler.
Den kommer hamna vid busstorget i centrumet med 2 st 32m höga pelare.

http://sodrasidan.se/?p=3532

Vad tycker ni om det här?
Ovanligt snygg arkitektur för att vara en svensk moské och förhoppningsvis en ny trend som kommer berika det nya multietniska och multireligiösa Sverige.
Senast redigerad av Baton 2011-03-02 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in